Sport iFokus

Sport

Etikettövrigt
Läst 53 ggr
farido13
2025-04-01 09:05
0

laga padel rack

Hej
jag köpte en padelrack som var ny från en privat person men visade sig att något fanns inuti handtaget som att något inne har lossnat, fick priset reducerat mycket mindre vilket jag var nöjd då jag körde bra med denna rack. Problemet är att jag vill få loss den lösa delen inuti så det stör mig bara under spelandet. Annars funkar den som den ska, kan man lämna in sin padelrack någonstans för lagning eller kan man typ öppna upp för handtaget?

Fornöga
2025-04-01 09:15
0

Kanske kan du få tips av padelhallspersonalen eller av någon förening i närheten? Finns nog inte så många padelspelare här, sajten är öde sedan fyra månader.

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

• Redigerat 2025-04-01 09:18 av Fornöga
Sindri
2025-04-01 09:18
0

Jag tycker som Fornöga - fråga ett proffs. Inte säkert det är något löst, och att öppna ett racket känns lite vågat.
Om du tror något är fel eller trasigt så känns det irriterande, men om det skall vara så eller inte går att fixa så kan du intala dig att inte bry dig.
Är det däremot något som har betydelse för slagen och för greppet så har säljaren lurat dig tyvärr. Då får du ta den striden eller köpa nytt racket.
Satsa hur som helst på att hitta ett bra grepp till ditt racket - det har betytt mycket för mig. Jag har detta https://www.stadium.se/sport/badminton/295385101101/bullpadel.hesacore-grip.white&cid=Affiliate_Tier3_Pricerunner_SE.
Man tror det skall vara omöjligt att få på, men tack vare intelligenta hjälpmedel var det inte alls så svårt. Sedan lindar man utanpå.

BULLPADEL Hesacore Grip - Ergonomiskt grepp för padelracket. Ta bort racketens grundlinda och trä på Hesacore. På detta grepp lindas sedan valfritt antal overgrips.
  • Redigerat 2025-04-01 09:30 av Sindri