Vad saknar du på Sport iFokus?
Bakom kulisserna jobbar vi för fullt med att planera, och diskutera hur vi kan utveckla Sport iFokus. Vi vänder oss därför till dig, som är här och läser och skriver. Vad saknar du här? Vilka ämnen tar vi upp för lite? För mycket? Vad är det som gör att du kommenterar? Eller tvärtom, vad är det som gör att du inte kommenterar?
Är du en hejare på något ämne inom sportens värld som du brinner för? Vill du hjälpa till att hålla i en "avdelning" inom Sport?
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Ingen som vill dela med sig av sina åsikter? 🤔
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
Kan inte påstå att jag saknar något på sport iFokus men ska ärligt erkänna att jag läser mest om fotboll. Försöker stoppa in någon liten kommentar ibland (kanske alldeles för sällan?) och det är väl just det som möjligen saknas: fler människor som kommenterar. Och det har jag tyvärr ingen lösning på. 🙂
Tycker att ni "vanliga" som skriver här gör ett väldigt bra jobb för att hålla igång sajten!
- Redigerat 2022-05-07 19:55 av Caeli
#2: Snällt! Men, det kanske också är ett problem. Att det är få som skriver. Kanske om fler tittar in och lämnar en kommentar, så vill fler följa efter? Bara en tanke :)
Hoppas att ingen "småintresserad" drar sig för att skriva i tron att det är experter som håller till här, för det stämmer inte alls- vi som skriver här ofta är ju bara sportintresserade i största allmänhet.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
Efter åratal av lovvärda försök från entusiaster att hålla Sport iFokus vid liv är det nog dags att konstatera att det inte är ert fel att det ekar tomt här- det finns helt enkelt inget idrottsintresse på iFokus. Återstår väl därmed bara att titta in här då och då- all kontinuerlig sportbevakning känns överflödig.
Ja, det är synd att det inte är mer folk härinne. Varken tips eller lektrådar (som ju brukar vara populära) drar in fler.
Tycker snarare att skaran minskar…
#6 När "grovarbetare" som VSK, Jimmy.L och nu senast GIK drar iväg på kort tid så märks det- de vakanserna är inte lätta att fylla…🤔
#7: Sant. Men en sajt ska inte behöva hållas vid liv av endast 3 personer.
Dessvärre är det så illa ställt- och inte bara här. Jag tror att det bara är att "gilla läget". Även om jag "bara" är medlem här försöker jag skriva åtminstone ett inlägg per dag, jag tror att det är viktigt att visa att grytan åtminstone sjuder lite. Det är samma situation på flera av de sidor där jag håller till- man blir glad varje gång man ser någon form av reaktion från en ny besökare.
- Redigerat 2022-06-25 16:02 av Cojimar
Det är lite så. Personer kommer och går, och så är det bara..
#10 Problemet är nog dessvärre att personer går, medan inga kommer istället (inget specifikt problem för Sport iFokus, men med få aktiva märks det mer).
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
Det borde ju finnas fler sportintresserade oavsett om folk kommer eller går. Men det är inte bara på Sport i fokus. Det är klart att admin på alla sajter till slut ledsnar och slutar skriva eller avslutar konton.
För tio år sedan hade vi ett tiotal Medarbetare, men då utspritt på flera sportsajter, men där alla hjälptes åt och avlastade varandra. Och det dök alltid upp någon ny medlem som skrev när det väntades ny säsong eller VM och OS.
#12 Ja, intresset är minimalt. För min del tänker jag snart avsluta medverkan i trådarna för de högsta serierna i fotboll i Sverige för säsongen plus damernas handbolls-EM, sedan är det nog dags att lägga ner. Skidsäsongen är det ingen idé att skriva om som ende kvarvarande intresserad, och fotbolls-VM för herrarna avstår jag från.
- Redigerat 2022-11-11 07:54 av Fornöga
#13 Fotbollen läggs åt sidan nu. Det är hockeysäsong, bandysäsong och skidsäsong nu även om det är lite konstigt med ett fotbolls-VM nu i november. Oavsett så kommer det att blir stort intresse överallt utom på iFokus.. Men jag förstår dig.. Hockey och Bandy hade mycket intresse på iFokus för några år sedan, men det har hänt något med sajten eftersom sporterna förmodligen inte blivit mer ointressanta på bara några år…
#14 Ja, här var väl VSK "Mr. Bandy" på sin tid. När han ledsnade bar det snabbt utför. Sedan hade vi en annan eldsjäl, Leffe, som höll inte minst Sport iFokus igång. När han avled försvann samtidigt ett antal andra signaturer, sambandet där blev väl aldrig riktigt klarlagt, och lika bra var kanske det…
Det hade varit roligt med lite fart på trådarna om vinteridrotterna längdskidor och skidskytte, inte minst nu när det går så bra för våra svenska aktiva. Tyvärr är det bara att konstatera att det inte finns något intresse för det, så den här vintern blir det till skillnad från tidigare ingen fortsatt uppföljning.
https://sport.ifokus.se/discussion/1549064/skidskyttesasongen-2022-23
https://sport.ifokus.se/discussion/1546142/langdskidsasongen-2022-23
- Redigerat 2022-12-02 11:12 av Fornöga
#16 Det blir mest någon text från en länkad artikel, och inga diskussioner före, under, och efter tävlingar som det var förr i tiden.
#17 Nog bara att "kasta in handduken", som det brukar heta i sportsammanhang. 🙄
- Redigerat 2022-12-02 13:42 av Fornöga
#18 Om man redan kastat in handduken? Hämta den och kasta in den igen. Man kan inte inte annat göra än att skratta åt eländet. Det som för samman svenska folket och dom nya medborgarna i Sverige mest där etnicitet och sexuell läggning är oviktigt, och alla är välkomna och får vara med och delta har ingen sajt för ingen är intresserad..
Just nu saknar jag mest en aktiv admin, som kan ta bort spam…🙄
- Redigerat 2023-01-25 11:38 av Fornöga
Har hoppat in som e.o. vaktmästare (medis) i väntan på att det löser sig med coachposten.
#21: Det låter bra! 🙂
Tack! 👍
- Redigerat 2023-01-25 22:22 av Fornöga
Själv har jag varit lite vid sidan av under veckan. Haft lite annat att göra 🙂
#24 All frånvaro är giltig, all närvaro är välkommen. 😉
#21 Avslutar mitt medisskap efter den svenska fotbollssäsongen (men blir kvar som medlem). Hoppas någon aktiv administratör hittar hit- den sittande (senast på iFokus 2022-11-24) eller någon ny kraft.
- Redigerat 2023-10-10 19:28 av Fornöga
#26 Sagt och gjort.
Klämmer in färsk information som jag fått på avvägar (här saknas ju både admin och medis): alla trådar på iFokus bryts nu vid 100 inlägg. Äldre trådar med fler än 100 inlägg bryts också. Kan vara bra att känna till för den som tänkt spinna vidare i befintliga trådar.
Sport iFokus har fört en kamp för sin "överlevnad" under årens lopp. Värdar har avlöst varandra med de bästa intentioner, man har skrivit om elitidrott året om, men även om parasport (även det en elitidrott), motionsidrott och ungdomsidrottande. Man har heller inte väjt för idrottens avigsidor, som doping och läktarvåld.
Men allt har varit förgäves, det finns inget intresse för sport på iFokus, det visar den uteblivna aktiviteten på. Så när fotbollskvalet är avklarat om några veckor är det dags att dra täcket över Sport iFokus- om det blir för gott eller för en Törnrosasömn får framtiden utvisa. Frågan kommer inte längre att vara "Vad saknar du på Sport iFokus" utan "Saknar du Sport iFokus?"
Som enkel medlem* och sisten ut släcker jag snart ljuset och låser dörren här. (Om någon vill öppna dörren så hänger nyckeln på en spik, fullt synlig. 😉)
* Det finns faktiskt en admin, dock ej närvarande de senaste åren.
- Redigerat 2024-11-12 09:39 av Fornöga
Vi var inne på för flera år sedan att ha större bevakning på dom sporter som inte syns lika mycket på tidningarnas sidor och på Facebook, Instagram och andra sociala medier. Det är där folk loggar in för att läsa och få reda på vad andra tycker. Fotboll får enormt mycket uppmärksamhet, och hockeyn inte så långt efter. Sporter som bandy, innebandy, basket, Volleyboll och kanske även Handboll även om dom också har mycket diskussioner på Facebook skulle få mer plats här. Även om vi försökt att uppdatera dom här också.
Ett tag fanns det ju egna sidor för fotboll, bandy och ishockey påiFokus, men "det var då det". Fotbollen och hockey var väl de sista som drog åtminstone en aning här under den gemensamma rubriken, men även det verkar vara ett avslutat kapitel. Men det var kul så länge det varade!
Men jag gillar att skoja, slänga käft, och utbyta tankar med dig både inom sport, nostalgi och annat 🙂 Inte varit så aktiv senaste månaderna som förr, men försvinner du så försvinner jag.
#34 Ja eller så får vi återfall och ses tillfälligt runt nyår och vår gamla tradition JVM i ishockey. Billevi är en parkeringsplats numera 😁 Jo det är sant. Hört det bara. Inte varit där på många år
2026 Välkomnar sajtvärden tillbaka på iFokus- får vi se en återstart av denna sajt lagom till OS nu då? 😉
- Redigerat 2026-02-01 08:12 av Fornöga
Ja men det är väl kanske inte omöjligt? :D
#37 (#29) Håller tummarna för det! 😉👍
- Redigerat 2026-02-01 11:15 av Fornöga
Är väldigt förvånad över att det inte ens finns en tråd/inlägg om Olympiska Spelen (OS) 2026 i Milano, Cortina m fl orter!!???
Ingen som kollar på TV eller ev är på plats som vet om att det pågår ett VINTER-OS nu i februari 2026?
Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sverige grep ju det sista halmstrået och kvalificerade sig till Fotbolls-VM i sommar. Att det skall bli en sommar a´ la 1996 kanske är att hoppas på för mycket, men intresset lär åtminstone bli betydligt större än om Sverige inte varit med.
Kanske kan vi bli tillräckligt många intresserade för att väcka Sport iFokus till liv tillfälligt inför VM och de veckor det pågår? Tyck till här, men kom ihåg att det inte kommer att finnas någon "chefredaktör", utan allt görs i samverkan mellan de som vill vara med.
- Redigerat 2026-04-04 13:45 av Fornöga
#40 En månad sedan förfrågan utan att några synpunkter har inkommit- det är ju också ett sorts svar. 🤷♂️ Om fem veckor är i alla fall kulan i luften, återstår att se om vi kan få ihop ett "eget lag" på Sport iFokus.
#41 Nu är tråden invigd, får väl skriva själv om inga fler känner för det. 😉
#42 Trevligt att vi blev ett gäng som samlats kring Fotbolls-VM, det visar att Sport iFokus trots allt inte har somnat in för gott. Nu återstår att se om och i så fall när det blir något skrivet här nästa gång! 😉