Sport iFokus

Sport

Etikettishockey
Läst 104 ggr
GikMio
2024-09-03 21:24
1

Ishockeysäsongen 2024-2025

Lägger precis som fotbollen in en tråd om SHL, Hockeyallsvenskan och damernas SDHL i en tråd istället för separata trådar. SHL består av Brynäs, Frölunda, Färjestad, HV71, Leksand, Linköping, Luleå, Malmö, Modo, Rögle, Skellefteå, Timrå, Växjö, Örebro. Hockeyallsvenskan av AIK, Almtuna, BIK Karlskoga, Björklöven, Djurgården, Kalmar, Mora, Nybro, Oskarshamn, Södertälje, Tingsryd, Vimmerby, Västerås, Östersund samt SDHL Brynäs, Djurgården, Frölunda, HV71, Leksand, Linköping, Luleå, Modo, SDE, Skellefteå. SHL har premiär 21 september, Hockeyallsvenskan 20 september och SDHL redan 13 september.

GikMio
2024-09-03 21:42
1

Svårt att tippa årets SHL . Men toppen blir Växjö, Skellefteå, Färjestad som vanligt med Luleå som satsat och Rögle som vill vara med och tjyvas igen. Tror Örebro, Leksand och Modo hamnar i botten.

GikMio
2024-09-03 21:57
1

I Hockeyallsvenskan tror jag det kommer att stå mellan Björklöven och Djurgården när det kvalas till våren. Många varnar för AIK och Oskarshamn. I botten Almtuna ( tror dom får en tung säsong med dåligt med publik) tillsammans med nykomlingen Vimmerby som i mitt tycke inte har en trupp för HA när säsongen startar. Gjort några förstärkningar annars byggt laget på dom spelare man hade i Hockeyettan. SDHL har jag ingen koll på, men lär bli samma lag som ifjol i både topp, mitt och botten.

GikMio
2024-09-19 12:26
0

Premiär i Hockeyallsvenskan imorgon kväll fredag kl. 19:00

Oskarshamn-Djurgården
Björklöven-Västerås
Östersund-Mora
BIK Karlskoga-Almtuna
Vimmerby-Nybro
Kalmar-Tingsryd
AIK-Södertälje

SHL har premiär på lördag..

GikMio
2024-09-19 13:09
0

NHL-säsongen 2024-25 startar 4 oktober. Nytt lag i NHL denna säsongen. Efter rovdjur, virvelvindar, sjöodjur m.m som kommit senaste decennierna så välkomnar vi Utah Hockey Club.. Första svensk i organisationen Kevin Stenlund som i somras vann Stanley Cup för Florida Panthers.

https://www.eliteprospects.com/team/40261/utah-hockey-club

Utah Hockey Club - NHL - hockey team page with roster, stats, transactions at eliteprospects.com
GikMio
2024-11-25 13:25
0

Brynäs i topp före Örebro i SHL efter 20 omgångar. Vem trodde det inför säsongen. MoDo och HV71 har tappat i botten. MoDo känns som dom kan avancera upp till lagen ovanför kvalstrecket, men i HV71 ser det nattsvart ut just nu. Ska det bli ett nytt ångestkval i Jönköping med omnejd till våren igen?

Brynäs framfart kan nog förklaras med det man var inne på förra säsongen då man man påstods vara ett SHL-lag i Hockeyallsvenskan, och Kopecka med flera levererar även i SHL tillsammans med hemvändarna.

GikMio
2024-11-26 02:06
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#5 Jack Kopacka. Kallade honom Kopecka. Det namnet skojar man inte med. Inte det målet heller. Och inte Brynäs heller.

GikMio
2024-11-27 11:02
0

Växjö nollade i Karlstad. En av Sveriges största vinnarskallar tände till. Kritik på sociala medier " Han kommer ju att stå i Färjestads bås nästa säsong"

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/jatteraddning-och-stjarnans-dubbel-sankte-vaxjo-magisk/

0–4 mot Färjestad innebar fjärde raka förlusten för Växjö. Efteråt var Lakers tränare Jörgen Jönsson irriterad – på TV4:s kommentator. – Jag tycker du har helt fel, säger Jönsson i kanalen.
GikMio
2024-12-02 17:23
0
AIK har sparkat tränare Markus Åkerblom och plockat in Roger Melin – igen. Nu ger experten Fredrik Söderström sin syn på tränarbytet.
GikMio
2024-12-05 10:21
0

Vimmerby är inte den slagpåse många kanske trodde när serien startade.

https://hockeysverige.se/hockeyallsvenskan/segersviten-sprack-for-bik-karlskoga-mot-vimmerby/

BIK Karlskogas segersvit är över. De överlistades av Vimmerby på onsdagen och vägde för lätt nere i Småland och förlorade efter förlängning.
  • Redigerat 2024-12-05 10:25 av GikMio