Sport iFokus

Sport

Etiketter: övrigtamerikansfotboll
Läst 80 ggr
GikMio
1

Super Bowl LVIII

Årets Super Bowl spelas 11 februari på Allegiant Stadium i Paradise. Första gången Super Bowl spelas i Nevada som i år spelas för 58:e gången. Artisten Usher är bokad för halvtidsunderhållningen. Finalmotståndarna får vi återkomma till.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Super_Bowl_LVIII

GikMio
0

Jag gillar Amerikansk fotboll. Brukar avsluta helgen med att se en match då söndagar är matchdag. Men jag kräver inte att andra ska dela matchkommentarer med mig. Det krävs näst intill universitetsexamen för att förstå vad det går ut på 😂 Jag har inte examen utan lärt mig från grunden 🙂

Fornöga
0

Nej, Amerikansk fotboll har jag aldrig fastnat för, trots att jag har en nära släkting som spelat i högsta serien här i Sverige (vilket väl knappt ens motsvarar korpnivå jämfört med USA). Däremot är jag lite fascinerad av uppståndelsen kring evenemanget Super Bowl med den påkostade TV-reklamen och artistframträdandena i samband med finalen, även om jag bara känner till Usher i fråga om namnet.

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

Here's to doing it the old school way. #DeliveringSince1876
  • Redigerat 2024-02-03 13:27 av Fornöga
GikMio
0

#2 Det är stort i USA. Som vanligt så kommer runt 100 miljoner amerikaner följa det. Ska vi jämföra med Sverige. runt en tredjedel av befolkningen. Säg 3 miljoner då. Det brukar ibland jämföras med vår Kalle Anka på julafton.

GikMio
0

Presidenten har även en stor del i detta då det skrivs mycket om vilka denne håller på och relationen till en av USA:s största nationalsporter. President Biden lär även följa matchen live..

Fornöga
0

Sanslösa biljettpriser för den som vill uppleva evenemanget från läktarplats. 🤦‍♂️

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

Årets amerikanska idrottsevenemang är dyrare än någonsin, rapporterar AP. Tidigare i veckan var det genomsnittliga priset för en Super Bowl-biljett 9 815 dollar, runt 100 000 kronor.
  • Redigerat 2024-02-08 10:01 av Fornöga
GikMio
0
Super Bowl är en av de stora höjdpunkterna på det amerikanska sportåret. I den 58:e upplagan möts regerande mästaren Kansas City Chiefs och San Fransisco 49ers.
  • Redigerat 2024-02-08 10:08 av GikMio
Fornöga
0

En speciell åskådare verkar inverka gynnsamt på biljettförsäljningen…😏

Finalen i amerikansk fotboll, Super Bowl, spelas i helgen, men det är ingen stjärnspelare som väntas dra upp tittarsiffrorna: det är Taylor Swift.Men inte ...
GikMio
1

#7 Det är mycket show i det landet. Samma sak i NHL. Kvittar om Seattle ligger under med 2-8. Vissa supportrar dansar och gör positiva grimaser ändå. Så länge dom fångas i bild och får publicitet.

GikMio
0

Super Bowl avgjordes så som en final ska. Med en rysare..

https://www.svt.se/sport/amerikansk-fotboll/kansas-city-vann-super-bowl-rysare

I en osannolik rysare tog Kansas City hem årets final i den amerikanska fotbollen mot San Francisco med 25–22. Men det krävdes övertid, efter 19–19 vid full tid.
Fornöga
1

#9 Verkar som om matchens stora stjärna var Taylor Swift, om man skall tro svensk media. 🙄

R'n'b-stjärnan Usher fick sällskap av Alicia Keys, Lil Jon och Ludacris i halvtidsunderhållningen. Men superstjärnan Taylor Swift svepte öl på läktaren och stal showen under den amerikanska fotbollsfinalen Super Bowl i Las Vegas.