Sport iFokus

Sport

Etikett: övrigt
Läst 83 ggr
GikMio
0

Super Bowl LVII

Årets final spelas mellan Kansas City Chiefs och Philadelphia Eagles på State Farm Stadium i Glendale i Arizona natten mellan 12 och 13 februari. CMore står bakom sändningen i svensk television som under säsongen haft en rejäl satsning på Amerikansk fotboll.

https://www.svt.se/sport/amerikansk-fotboll/kansas-tillbaka-i-superbowl

Kansas City Chiefs är framme i sin tredje Super Bowl på fyra år. I natt slog man ut Cincinnati Bengals i semifinalen av NFL-slutspelet, efter en riktig rysare. – Nu kommer vi ”Phily”, säger tränaren Andy Reid efter matchen.
GikMio
0

Nedräkningen har startat inför årets sporthändelse i USA då runt 100 miljoner amerikaner kommer att bänka sig fram tv:n. När det är Super Bowl glömmer man dom andra stora lagidrotterna som basket, baseball och ishockey.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/rldGOA/super-bowl-2023-lvii-tv-kanal-datum-tid-kansas-city-philadelphia

Det är dags för en av de absoluta höjdpunkteran på det amerikanska sportåret. Super Bowl 2023 spelas i Arizona och det ä
Fornöga
0

Till evenemanget storsatsar de företag som har råd på TV-reklam, och det verkar som om allmänheten är lika förväntansfulla på innehållet som barn är över vad som döljer sig bakom luckorna i adventskalendern.

Och så är det förstås den stora showen med en världsartist som körs varje år- de som är ointresserade av sporten tittar på showen i pausen och stänger sedan av. I år lär det vara Rihanna som uppträder.

(Själv tittar jag nog varken på det ena eller andra.)

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

Super Bowl LVII is the upcoming American football championship game of the National Football League (NFL) for the 2022 NFL season. It will be played between ...
GikMio
1

#2 Jag har följt säsongen i år och lärt mig spelet. Underhållningen är artister som inte tilltalar mig. Det enda problemet för mig är tiden.. Gäsp.

GikMio
0

CMore har på söndagarna sänt tidiga matcher mitt på dagen borta i staterna som startat vid kl. 19-20 här i Sverige. Men en final som startar vid den tiden där borta så blir klockan 2 på natten här.

Fornöga
0

Går tydligen på TV12 också. Studio från 23.30, match från 00.25. Därefter studio 03.40-04.00.

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

Fornöga
0

Smakar det så kostar det: "En matchbiljett kostar mellan 5 000 och 25 000 dollar – 30 sekunder reklam kostar 70 miljoner dollar", konstaterar Expressen.

Natten till måndag är det Super Bowl med allt vad det innebär. En matchbiljett kostar mellan 5 000 och 25 000 dollar – 30 sekunder reklam kostar 70 miljoner dollar. – Det är helt galna pengar, konstaterar C more-experten Oscar Strauss.
GikMio
0

Funderar på att ta tidig kväll och sova några timmar innan matchen startar. Jag har inte sett Super Bowl tidigare. Det var nära en gång för 25 år sedan då en bekant bjöd hem mig för att titta men då kröka vi till innan matchen så vi sov bort finalen 🙂 Inte ofta man vaknar bakfull en måndagsmorgon.

Fornöga
0

#7 Äldre och klokare nu, kanske? 😁

GikMio
0

#7 Åtminstone klokare på Amerikansk fotboll 🙂 Det tar sin tid att lära sig hur det går till. Finns fortfarande uttryck och saker i själva spelet jag inte hänger med i ännu.

Fornöga
0

#9 Nej, amerikansk fotboll, baseball och cricket har jag aldrig begripit mig på…🤷‍♂️

Touchdown, kicker och first down. Benämningar i amerikansk fotboll, en sport inte alla har koll på. Se videon och lär dig grunderna i sporten på en minut.
GikMio
1
Super Bowl blev precis den rysare experterna hade förutspått på förhand. Med elva sekunder kvar att spela fick Kansas City Chiefs kicker Harrison Butker chansen att avgöra tillställningen – och han tog den. – Vi ska fira det här på rätt sätt! säger Kansas stjärnquarterback Patrick Mahomes.