Sport iFokus

Sport

Etikett: motorsport
Läst 47 ggr
GikMio
2

Gotland Grand National 2022

Världens största endurotävling från Tofta skjutfält på Gotland nu i helgen. SVT sänder det som börjat bli en klassiker varje år på TV. Med hopp om regn på ön så det blir rejäl lervälling 🙂

https://gotlandgrandnational.se/

Välkommen till världens största endurotävling! GGN körs för 38:e år i rad på Tofta Skjutfält, Gotland den 29-30 okt 2021.
  • Redigerat 2023-09-18 16:34 av Fornöga
GikMio
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gotland Grand National från ifjol. Kolla in starten. Plex Pettersson hade nog tyckt det var mäktigt…

Fornöga
0

#1 Jag är både fascinerad och lite betänksam inför Gotland Grand National. Men visst är det mäktigt!

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

GikMio
0

Skapligt höstväder med tolv plusgrader. Innebär också att banan torkar ut allt eftersom dagen går. Vilket gör det lättare för förarna och slipper slira runt eller köra fast i leran.

GikMio
0
14-åriga Tyra Bäckström har skrivit sig som yngsta segraren hittills i GGN-historien. Hon vann loppet fem sekunder före närmast jagande Hanna Berzeluis.  Efter målgång hade hon knappt förstått själv att hon hade vunnit: – Jag trodde jag låg fyra. Det känns bra. Det betyder mycket, säger hon.
GikMio
0
För andra gången i karriären var Albin Elowson starkast och vann årets upplaga av Gotland Grand National. Efter målgång bjöd han på ett ordentligt segervrål och firades rejält i vinnarintervjun.
Fornöga
0

#4 Imponerande!

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

Inlägget är låst för nya kommentarer