Sport iFokus

Sport

Etikett: övrigt
Läst 84 ggr
Cojimar
0

SM-veckan sommar

Efter pandemiuppehåll några år är det åter dags (28 juni-3 juli) för SM-veckan sommar, ett smörgåsbord av sommaridrotter som kan följas på SVT.

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Sommarens upplaga av SM-veckan avgörs i Linköping, där SM-gulden ska fördelas i 32 olika sporter. Här är SVT:s guide inför veckan, som startar den 28 juni.
  • Redigerat 2022-06-26 10:17 av Cojimar
  • Redigerat 2023-06-26 11:22 av Fornöga
Cojimar
0

Har faktiskt inte sett en enda sändning från tävlingarna i år. Tycker personligen mer om vinterupplagan, dessutom är det ju lämpligare väder att sitta framför TV:n så års.

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Fornöga
0

2023 Dags igen för SM-veckan sommar, med sedvanlig fyllig bevakning av SVT Sport. Eftersom vädret verkar bli sämre kanske det kan locka fler till TV-sofforna?

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

24 olika idrotter ska kora sina mästare när SM-veckan intar Umeå för första gången sommartid. SVT sänder fem dagar med början onsdag 28 juni.
Fornöga
0

Tilda Månsson- "supertalang" är inga överord!

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

Supertalangen Tilda Månsson, 19, vann SM i triathlon efter en imponerande avslutande löpning.
Fornöga
0

Bänkade mig för att se rallysprinten när det här hände.

GikMio
0

#4 Kanske du blev inspirerad och se rally på riktigt? SM-veckan har jag aldrig sett på..Inte ens när vi hade 7-8 skribenter vilket var stort på iFokus sportsajter då….

Fornöga
0

#5 Nej, jag har tittat in då och då på SM-veckans sändningar när jag fikat eller så. Det var tack vare det jag såg Tilda Månsson vinna Triathlon bland annat. Men det är alltid trevligt att lyssna på Kruse, oavsett om han refererar motorgräsklippare eller motorik. 😉

GikMio
0

#6 Herr Kruse brukar jag se på ICA och Coop. Vet inte vad jag ska säga..
Tror du Orgier blir världsmästare igen? Du gillar väl GIK? Kruse är gammal hockeyforward innan han satsade på rallysporten.,

Fornöga
0

#7 Lite OT så förknippar jag namnet med bandy också. Du kan ju fråga om de är släkt. 😉

• Redigerat 2023-07-01 09:08 av Fornöga
Fornöga
0

Stjärnornas uteblivande från rullskide-SM gör att SVT Sport kan avstå från att visa den grenen i SM-veckan sommar.

SVT:s kritik mot skidstjärnorna efter massavhopp: ”Det här är väldigt tråkigt”
GikMio
0

#8 Är nog släkt..