Sport iFokus

Sport

Etikettcyckel
Läst 41 ggr
Cojimar
0

Vätternrundan

Till helgen är det åter dags för klassikern Vätternrundan, efter några års pandemipaus.

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

• Redigerat 2023-06-16 12:47 av Fornöga
Cojimar
0

Redan i lördags inleddes cykelveckan med Tjejvättern över 100 km.

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Årets största cykelvecka har börjat i full fart för de omkring 25 000 deltagarna som kommer att stå på startlinjen i år. Final sker nästa helg då den klassiska Vätternrundan körs för 57:e gången.
  • Redigerat 2022-06-13 16:30 av Cojimar
Cojimar
0

Vätternrundan är färdigtrampad för i år, och en av de som tog sig i mål var Stig Johansson från Fagersanna. Han är den ende som avverkat alla Vätternrundor sen 1966.

Vätternrundan 2022 är över. Nu står det också klart hur många som kom till start, bröt loppet och kom i mål. En som klarade de 315 kilometerna var pionjären ...
Fornöga
0

Så drar ännu en årgång iväg på sin rundan. Hoppas att de klarar av värmen…🥵

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

Vätternrundan 315 km är ett utmanande motionslopp för alla. Anmäl dig idag och anta utmaningen!
  • Redigerat 2023-06-18 15:37 av Fornöga
Fornöga
0

#3 12500 deltagare fullföljde årets upplaga av Vätternrundan. Strongt! 👍

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

Årets Vätternrunda blev en varm och solig historia. När SVT besökte depån i Jönköping var det många som fyllde på sina vattenflaskor och berättade att det var svettigt. – De allra flesta har klarat värmen bra, men självklart har det varit en extra utmaning och en del har haft det lite tufft, säger Vätternrundans vd Oskar Sundblad.