Sport iFokus

Sport

Etikettskidsport
Läst 49 ggr
Cojimar
0

SM veckan vinter 2022

Efter coviduppehåll återkommer nu den populära SM-veckan vinter. I år är det Piteå som arrangerar tävlingarna som går av stapeln 23-28 mars. SVT/SVT Play bevakar, och som vanligt blir det såväl etablerade sporter som mera ovanliga (mattcurling?).

De här grenarna korar svenska mästare: alpinrodel, armbrytning, Boccia, bowling, crosscart, cykeltrial, längdskidor, mattcurling. rallycross, rallysprint, skidorientering, skidskytte, stadioncross, styrkelyft, virtuell bilsport och X-trial.

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

SM-veckan – Riksidrottsförbundet
  • Redigerat 2022-05-15 10:09 av LosGinos
  • Redigerat 2022-03-19 14:20 av Cojimar
Cojimar
0

Frida Karlsson blev SM-veckans första (?) vinnare, när hon tog hem 10 km klassiskt.

Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.

Cojimar
0

"Det milda vädret i Piteå ställer till det för genomförandet av rally, rallycross och crosskart på SM-veckan. Morjärv Isracingbana kan nu ersätta Piteå Motorstadion som plats för bilsporten. Styrgruppen för SM-veckan i Piteå kommer under de närmsta dagarna snabbutreda den uppkomna situationen. Ett beslut ska tas under fredagen."---

Cojimar
0

På programmet idag bland annat längdskidor:

13.00-14.45 Herrar 30 km (masstart)

15.00-16.15 Damer 15 km (masstart)

Cojimar
0

Charlotte Kallas avskedsföreställning präglade SM-veckan i media. I övrigt blev arrangemanget inte den fest man hade hoppats på av olika orsaker. Många stjärnor blev sjuka och slutkörda och fick lämna återbud, vädrets makter ställde till det och dessutom inträffade några svåra olyckor (Super-G och och skotercross). Synd, för publikintresset gick inte att klaga på.