Padelfebern - vad hände?
Hajade till när jag gick över parkeringen utanför padeltemplet häromdagen- den har ju alltid varit fullbelagd, men nu gapade den nästan tom. "Skollov", kom jag fram till, men det kanske inte är hela sanningen? Från flera håll rapporteras det nu att bokningarna minskar- var padelvågen bara ett utslag av nyhetens behag och kanske en lämplig motionsform i pandemitider?
- Redigerat 2022-05-16 09:23 av LosGinos
- Redigerat 2023-05-21 08:21 av Fornöga
#0: Ja man öppnade banor överallt och det var nog bara en tidsfråga innan trenden med padel skulle spricka.
#1 Ja, det kan nog vara nästa "krisbransch". Återstår att se vilka som är uthålliga och vilka som tar pengarna och sticker…
- Redigerat 2022-02-22 07:58 av [Göstage]
#2: Känns som man byggde för många banor, ett tag så skulle alla lediga industrilokaler byggas om till padelbanor.
Möjligt att intresset ökar igen till våren när det blir varmare ute.
#3 I mitt närområde byggde man om en tämligen ny utställnings- och konferensarena till en stor padelanläggning i samband med att pandemin bröt ut. Avtar såväl pandemin som padelintresset kanske man återgår till den ursprungliga användningen?
Allt färre bilar på den stora padelhallens parkering här i närheten.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
- Redigerat 2022-06-02 16:13 av Cojimar
Ja, vad hände? Jo, pandemin tog slut och folk jobbar på arbetsplatser igen. Det borde man kunnat räkna ut med lilltån. Som tur är är vår "hemmabana" en väldigt liten och trevlig hall så vi hoppas den överlever.
#6 Javisst- det var ju fullt med folk under pandemin. Arbetsgivarna "sponsrade" nog med mycket tid för sådana som skulle arbeta hemifrån.
Nu har det priskrig börjat som förutspåddes i TS, och sommaren lär bli än mer problematisk när folk börjat resa på semestern igen.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
- Redigerat 2022-06-02 16:40 av Cojimar
Färdigspekulerat.
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)