Handboll EM-kval 2022 (d)
Första matchen ikväll i kvalet till EM 2022, Island står för motståndet.
Serbien och Turkiet övriga lag i gruppen, där de två första går till EM.
Norge är vidare som mästare, sedan är Norge vidare som regerande mästare, medan Slovenien, Nordmakedonien, Montenegro är garanterade platser som värdnationer. Känns lite frikostigt att så många länder kan samarrangera och därmed få gratisplatser i slutspelet.
- Redigerat 2022-04-23 19:30 av LosGinos
- Redigerat 2021-10-07 09:37 av [Göstage]
Enkel svensk seger, 30-17.
Svensk vinst borta mot Turkiet, 31-23 utan att de behövde förta sig.
- Redigerat 2021-10-10 18:27 av [Göstage]
Kvalet fortsätter ikväll med bortamöte mot Serbien. Avkast kl. 18.00, TV6 sänder.
#3 Någon tredje raka blev det inte för Sverige, som nog gjorde en av sina sämsta matcher på länge. När dessutom hemmalagets målvakt storspelade så var saken klar 24-21.
På lördag möts lagen igen, nu i Sverige- bara att hoppas på bättre utdelning då…
#4 Helt annat tändning idag mot Serbien, speciellt i andra halvlek, gav Sverige en lätt vinst med 33-25.
20 april: Island–Sverige (21.45, Hafnarfjördur) TV6
23 april: Sverige–Turkiet (18.10, Helsingborg) SVT2
När samtliga lag i kvalet spelat fyra matcher leder Sverige på sex poäng före Serbien och Island på fyra, samt Turkiet på två.
De två bästa från gruppen går vidare.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
- Redigerat 2022-04-19 12:12 av Cojimar
Inga större bekymmer för de svenska tjejerna, som besegrade Island borta med 29-23. Därmed är de klara för EM 2022, eftersom det hade räckt med en pinne idag.
Drar mina strån till stacken som medis på Militärhistoria, Kust & Hav och Fågelskådning i Fokus.
Sveriges damer hade inga bekymmer med att avsluta kvalserien på bästa sätt i den betydelselösa sista matchen, där Turkiet stod för motståndet. Sverige satte in flera spelare från U20-landslaget, bland annat Tyra Axnér, dotter till den svenske förbundskaptenen. Tyra får gott betyg av SVT:s expert.
Segersiffrorna skrevs till 33-21.
- Redigerat 2022-04-24 08:40 av Cojimar