Sport iFokus

Sport

Läst 136 ggr
[Göstage]
1

Zlatan tillbaka i blågult

Efter nästan fem års frånvaro ingår Zlatan Ibrahimovic åter i den svenska truppen, som har VM-kval som väntar. I och med att han finns i truppen kan man nog utgå från att han även kommer till spel.

Fyra år och nio månader har passerat. Nu gör Zlatan Ibrahimovic, 39, comeback i landslaget, meddelar förbundskapten Janne Andersson under tisdagen. ”The return of the God”, skriver Milan-anfallaren på Instagram.
  • Redigerat 2021-03-16 13:16 av [Göstage]
[Jimmy.L]
1

Tråkigt.

[Göstage]
0

Det krävs nog att han presterar, annars har Janne Andersson kanske sålt …… till räven.

[Jimmy.L]
0

#2: Exakt.

Herveaux
1

#0: När jag läste rubriken så tänkte jag bara "Ugh…". 😑

// Harley

[GIKmio]
0

Han spelade 25 minuter plus tillägg i gårdagens åttondelsfinal i Europa League mot Manchester United. En comeback efter en skadefrånvaro.

[Göstage]
0

Jag trodde kanske att Zlatans uppträdande inför och under VM 2018 hade diskvalificerat honom från landslaget för gott. Hoppas Janne Andersson kan lita på honom nu..

Zlatan Ibrahimovic, 36, har landat i Ryssland. Då skickar han genast en passning till det svenska landslaget. – Jag bestämmer vem som ska vara coach och inte, säger anfallaren till Expressen.
[GIKmio]
1

Kommer Zlatan göra mål mot Georgien för första gången då nationerna möts i ett kval?

[GIKmio]
0

Ärligt talat så har vi ett ganska mediokert landslag på herrsidan just nu så då är det kul att vi får in en världsstjärna i startelvan. Men det finns inte samma fotbollsstjärnor i svenska landslaget som i Milan..Men 3 poäng mot Georgien är ett måste både hemma och borta.

[Jimmy.L]
0

#8: Han får godkänt inte mer, det såg trögt ut många stunder.

MonicaLagerquist
0

Jag har svårt för honom.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
0

Jag älskar Zlatan🤪

/Maria

Caeli
2

#10: Ja speciellt efter allt som han har kläckt ur sig om landslaget de senaste åren… 🙄

[Jimmy.L]
0
PRISTINA/STOCKHOLM. Succé i landslagscomebacken. Då går Zlatan Ibrahimovic till oväntad attack – mot Börje Salming. – Sköt ditt, så sköter jag mitt, säger ”Ibra” efter 3–0-segern mot Kosovo.
[Jimmy.L]
1

Zlatan bröt mot Fifas regler i landslagscomebacken eftersom han är delägare i spelbolaget Bethard.

Nu kan Ibrahimovic drabbas av miljonböter – och i värsta fall stängas av. Problematiken kände Svenska Fotbollförbundet till redan för tre år sedan.

– Vi har inte pratat med Zlatan om detta, säger generalsekreteraren Håkan Sjöstrand.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/R907Wx/avslojar-har-bryter-zlatan-mot-fifas-etiska-regler

Zlatan bröt mot Fifas regler i landslagscomebacken eftersom han är delägare i spelbolaget Bethard. Nu kan Ibrahimovic drabbas av miljonböter – och i värsta fall stängas av. Problematiken kände Svenska Fotbollförbundet till redan för tre år sedan. – Vi har inte pratat med Zlatan om detta, säger generalsekreteraren Håkan Sjöstrand.
[Jimmy.L]
0

Zlatan Ibrahimovic utreds av Europeiska fotbollsförbundet, Uefa.

Detta då han, som delägare i ett spelbolag, kan ha brutit mot deras etiska regler.

https://www.svt.se/sport/fotboll/uefa-startar-utredning-kring-zlatan-ibrahimovic

Zlatan Ibrahimovic utreds av Europeiska fotbollsförbundet, Uefa. Detta då han, som delägare i ett spelbolag, kan ha brutit mot deras etiska reger.