Sport iFokus

Sport

Läst 454 ggr
[Göstage]
0

Sävehof knep damguldet

Sävehof svenska mästare för damer efter att Ida Odén avslutade matchen och sin karriär genom att göra 22-21 i slutsekunderna mot H65 Höör.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/6n060r/ida-oden-skot-guldet-till-savehof

[Jimmy.L]
0

Kul. 👍

[GIKmio]
0

Kul 🙂 Jag var Sajtvärd för handbollen här på iFokus för några år sedan men har inte samma koll idag.

[Göstage]
0

Tyvärr får nog handbollen inte den uppmärksamhet den är värd. Vi som hänger här är väl inte så intresserade av handbollsallsvenskan. Det är bara vid större mästerskap man tänder till - åtminstone fungerar jag så.

[GIKmio]
1

#3 Finns det intresse av något överhuvudtaget på iFokus? Åtminstone brukar Chris Härenstam tillsammans med Magnus Grahn att hålla liv i handbollen under helgerna vintertid på SVT.. Handbollen är ändå en sport där Sverige varit riktigt  framgångsrik i på landslagsnivå..

[Jimmy.L]
0

Jag tror intresset svalnade efter Sveriges dåliga resultat i EM, VM och OS som senaste åren.

[Göstage]
1

Herrfinalen blev  lika tajt, men till slut tog Kristianstad sitt fjärde raka SM efter förlängning mot Malmö. Siffrorna blev 23-22.

#5 Hoppas intresset kommer tillbaka även för seriehandbollen, nu när både herr- och damlandslagen kan stå upp mot de bästa lagen igen!

[Jimmy.L]
0

#6 Skulle behövas en ny svensk framgång, det märks att handbollen har fallit tillbaka.