Sport iFokus

Sport

Läst 437 ggr
[Carpinus]1
0

Lilla Sportspegeln släcker ner

Sorry alla diggare av Lilla Sportspegeln - efter 34 år försvinner programmet från tablån, och ungdomsidrotten kommer istället att bevakas av Lilla Aktuellt bl.a. De två sista programmen lär redan vara inspelade.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/BJVJAl/en-epok-gar-i-graven--lilla-sportspegeln-slutar-sandas-i-svt

[Jimmy.L]
0

Mycket tråkigt. 😕

Aleya
0

Inte för att vara negativ men det var ett under att det programmet överlevde så länge. Minns att jag tyckte att det var så tråkigt att se på (på den tiden då man bara hade två kanaler att se på) och jag trodde att det varit borta sedan början av 2000.

Men trist för dom som gillade att se detta. Men strongt att det blev ändå 34 år. Trodde nämligen att det började finnas ca 90-talet.

Och ja ni får tycka att mitt inlägg är blä för att jag inte gillade lilla sportspegeln.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Jimmy.L]
0

För många ungdomar som idrottar är ju programmet bra, lika så för många ungdomar som är osäkra på vilken idrott dom vill testa.

[GIKmio]
1

Oj vilken nostalgi.. Såg det på måndagar på 80-talet..

[Carpinus]1
1

#2 Själv har jag egentligen ingen relation alls till programmet, eftersom jag var i tidig medelålder redan när det började sändas. Men det som har varit kul är återblickar i "Stora sportspegeln" och Mästarnas mästare med tidiga inslag från Lilla Sportspegeln på sådana som senare blivit stjärnor. Dessutom tjuvtittade jag någon gång när Jakob Hård var Bo A. Orm…😉

[GIKmio]
0

#5 Bo A. Orm och Tom&Jerry var höjdpunkterna 🙂

Aleya
0

#5 ah. Men som barn var det trist att inte kunna se annat. 😂 För på tvåan var det då nyheter och det var jag inte så mer intresserad av.😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Carpinus]1
1

Förre programledaren Artur Ringart hör till dem som upprörs över beslutet. Han säger bland annat:

– Jag har förståelse för att man vill förnya. Men idrotten är en folkrörelse. SVT som public service-företag har ett stort ansvar. Barn förtjänar ett eget idrottsprogram, säger Ringart. – Det är olyckligt och dumt. Gör om, gör rätt. SVT sviker barnen."---

https://www.expressen.se/sport/ett-svek-av-svt-dumt-och-fel/