Sport iFokus

Sport

Läst 845 ggr
[Nomen Nescio]
0

Vilka vinner?

Snart dags för seriepremiärer i hockey, bandy och Handboll, och nu är jag nyfiken på vilka lag ni tror blir mästare i respektive sport i herr- respektive damklassen, och vilka lag ni håller på.

[VSK]
1

Jag har förutom VIK, hållit på Färjestad sen -83/-84 så det får jag fortsätta med. I Bandyn så vet jag faktiskt inte om jag skall vara ärlig. 4-5 lag kan vinna guld där. Men om jag måste säga nåt lag så säger jag faktiskt……… Bollnäs (tror det blir Sandviken - Bollnäs i finalen).

Handbollen har jag tyvärr exakt noll koll på. När jag var yngre så var det RIK och Irsta som gällde.

[GIKmio]
0

Bandyn: Vi är Boltic, Vi ska tillbaka.. Fotbollen : Elfsborg sedan länge borta från SM-guldet.. Degerfors sedan länge borta från kval uppåt. I hockeyn finns bara ett lag.. ska vi återkomma 2029?

[Jimmy.L]
0

Vinner hockeyn Djurgården herr och dam.

Handboll dålig koll på lagen tyvärr.

Bandy Gissar Västerås vinner och i damserien gissar jag på Villa Lidköping.

Finns bara ett lag det är Djurgården

[Nomen Nescio]
0

Hockeyn vinnare: Frölunda, personliga favoriter Färjestad.

Hockey damer vinnare: Luleå HF, favoriter Modo.

Bandy herrar vinnare VSK, favoriter Villa.

Bandy damer vinnare Hammarby, favoriter Kareby.

Handboll herrar vinnare Kristianstad, favoriter Redbergslid.

Handboll damer vinnare Sävehof, favoriter Sävehof

[VSK]
0

VSK Damer tror jag faktiskt kommer spela fina i år, men om det räcker hela vägen vet jag inte.

AnnaKarin
0

Brynäs i hockey, Bollnäs i bandy om jag får hoppas och önska.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[GIKmio]
0

Hockey: Skellefteå återtar guldet.. Dubbelt Malmö i fotbollen, Malmö FF ( herr) , Rosengård (dam) . Eftersom Boltic fortfarande inte finns i förhandssnacket så tippar jag VSK i år igen i bandyn.. Har ingen vidare koll på damerna i år..

[Carpinus]1
0

Så trodde vi då att det skulle gå i vinterns lagidrotter (fotbollen kom tydligen med på något hörn också). Tror inte vi fick så många rätt, sammantaget…

[GIKmio]
0

Men roligt med lite förändringar i hockeyn: HV71 vann SM senast för sju år sedan, Brynäs för fem år sedan..

[Carpinus]1
0

Ja, ombyte förnöjer.

AnnaKarin
1

Jag hoppades på Brynäs och Bollnäs i höstas. Nu hoppas jag att Brynäs är lite bättre än Bollnäs och mycket bättre än HV.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”