Vilka vinner?
Snart dags för seriepremiärer i hockey, bandy och Handboll, och nu är jag nyfiken på vilka lag ni tror blir mästare i respektive sport i herr- respektive damklassen, och vilka lag ni håller på.
Jag har förutom VIK, hållit på Färjestad sen -83/-84 så det får jag fortsätta med. I Bandyn så vet jag faktiskt inte om jag skall vara ärlig. 4-5 lag kan vinna guld där. Men om jag måste säga nåt lag så säger jag faktiskt……… Bollnäs (tror det blir Sandviken - Bollnäs i finalen).
Handbollen har jag tyvärr exakt noll koll på. När jag var yngre så var det RIK och Irsta som gällde.
Bandyn: Vi är Boltic, Vi ska tillbaka.. Fotbollen : Elfsborg sedan länge borta från SM-guldet.. Degerfors sedan länge borta från kval uppåt. I hockeyn finns bara ett lag.. ska vi återkomma 2029?
Hockeyn vinnare: Frölunda, personliga favoriter Färjestad.
Hockey damer vinnare: Luleå HF, favoriter Modo.
Bandy herrar vinnare VSK, favoriter Villa.
Bandy damer vinnare Hammarby, favoriter Kareby.
Handboll herrar vinnare Kristianstad, favoriter Redbergslid.
Handboll damer vinnare Sävehof, favoriter Sävehof
VSK Damer tror jag faktiskt kommer spela fina i år, men om det räcker hela vägen vet jag inte.
Brynäs i hockey, Bollnäs i bandy om jag får hoppas och önska.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Hockey: Skellefteå återtar guldet.. Dubbelt Malmö i fotbollen, Malmö FF ( herr) , Rosengård (dam) . Eftersom Boltic fortfarande inte finns i förhandssnacket så tippar jag VSK i år igen i bandyn.. Har ingen vidare koll på damerna i år..
Så trodde vi då att det skulle gå i vinterns lagidrotter (fotbollen kom tydligen med på något hörn också). Tror inte vi fick så många rätt, sammantaget…
Men roligt med lite förändringar i hockeyn: HV71 vann SM senast för sju år sedan, Brynäs för fem år sedan..
Ja, ombyte förnöjer.
Jag hoppades på Brynäs och Bollnäs i höstas. Nu hoppas jag att Brynäs är lite bättre än Bollnäs och mycket bättre än HV.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”