Sport iFokus

Sport

Läst 2970 ggr
[Carpinus]
0

Mästarnas mästare 2016

Den 6 mars, samma dag som Vasaloppet går av stapeln, är det premiär för  årets upplaga av "Mästarnas Mästare" med följande deltagare:

Caroline Ek

Peter Forsberg

Karolina A. Höjsgaard

Niklas Jihde

Hanna Marklund

Jörgen Persson

Heidi Andersson

Kennet Andersson

Anders Eriksson

Björn Ferry

Kicki Johansson

Inez Karlsson

Vilka två tror du går till final, och vem vinner av dem?

• Redigerat 2023-05-07 09:06 av Fornöga
[GIKmio]
0

Det känns som Kennet Andersson varit med tidigare i programmet.. en del nya namn för mig i alla fall.

[Carpinus]
0

Mycket norrländskt kärnvirke den här gången känns det som! Tror att Hanna Marklund och Caroline Ek går vidare från grupp ett och äkta paret Heidi Andersson och Björn Ferry från grupp två. Sätter slanten på Caroline Ek som slutsegrare.

[GIKmio]
0

Det är några namn jag inte kände till, blandat annat Caroline Ek. Hade nog inte hört talas om Kicki Johansson heller om det inte varit för att hon spelat basket i Arvika för 20-25 år sedan. Mitt sportintresse är inte så stort som många kanske tror :-)

[Carpinus]
0

Jag kände inte till Caroline Ek, men när jag såg att hon är kickboxare valde jag henne. Boxare och brottare brukar ju kunna var med länge i den här tävlingen.

[GIKmio]
0

Anders Eriksson är Enduroförare. Såg honom när han var med i Timeout i TV4 för några år sedan. Inte att förväxla med före detta NHL-proffset Anders Eriksson. Hade annars varit intressant med hockey-Eriksson eftersom han och Foppa spelade ihop både i MODOs juniorlag och A-lag en gång i tiden.

[Carpinus]
1

Fast roligast hade det nog varit med Anders Eriksson i Galenskaparna…

[Carpinus]
0

Start på söndag med grupp 1,  bestående av Peter Forsberg, Hanna Marklund, Niklas Jihde, Karolina Höjsgaard, Jörgen Persson och Caroline Ek.

Leffe
0
[Carpinus]
0

Svårt att ha någon uppfattning om deltagarnas kompetens efter första avsnittet. Mycket cirklar kring Foppa, men det var roligt att se Jörgen Perssons karriär i bilder! Ofattbar skillnad på Sveriges ställning i världspingisen då och nu… (Och likadant med tennisen.)

[Carpinus]
0

Caroline Ek, Peter Forsberg och Jörgen Persson finalklara från grupp 1.

Leffe
0

Tycker de är värdiga finalister

[Carpinus]
0

#11 Absolut!

Tyvärr var det återigen en representant som mer eller mindre gav upp på grund av hemlängtan, och återigen en småbarnsmamma (i dessa jämställdhetens tider!). Frågan är om det är någon idé att övertala den som är tveksam, som man tydligen gjort i det här fallet? Tävlanden (inte bara mödrar!) som åker på solsemester med ett skapligt gage men som kastar in handduken när det inte är så roligt längre är ingen vidare bra reklam för programmet…

[Carpinus]
0

Då är andra gänget igång, bestående av Heidi Andersson, Kennet Andersson, Anders Eriksson, Björn Ferry, Kicki Johansson och Inez Karlsson.

Tycker att det här verkar kunna bli ett roligare gäng, inte minst på grund av Inez Karlssons horn i sidan till Björn Ferry, som hon beskyller för att inte ta i för fullt. Bäst i senaste programmet tyckte jag Kicki Johanssons presentation var, det var rörande att se hennes stolthet när de andra gav henne beröm.

[GIKmio]
0

Har inte sett programmet på några veckor nu. Inez Karlsson är ytterligare en i raden jag inte kände till tidigare..

[Carpinus]
0

Björn Ferry, Anders Eriksson och Heidi Andersson till semi, dit ju  Caroline Ek, Peter Forsberg och Jörgen Persson tidigare kvalificerat sig. Fick in tre av de fyra jag tippade skulle gå vidare. Får stå för tipset att Caroline Ek blir slutsegrare, men Foppa och Anders Eriksson imponerade på mig i sina grupper.

[Carpinus]
0

Finaldags med Caroline Ek, Peter Forsberg och Anders Eriksson samt den av Jörgen Persson och Heidi Andersson som rycker åt sig sista ljuspelaren (där ställningen alltså är 1-1 sedan förra gången).

[Carpinus]
0

I finalen mellan två vinnarskallar drog Foppa det längsta strået, även om min förhandsfavorit Carro bjöd strid ända in på linjen, och det var närmast slumpen som fällde avgörandet.

Tycker att det var en intressant sammansättning i år, där flera mindre kända deltagare satte färg på anrättningen.

Addeliaddela
0

Foppa var helt klart värd det! Vilken fantastisk sportsman han varit för Sverige!

Inlägget är låst för nya kommentarer