Sport iFokus

Sport

Läst 1663 ggr
[Carpinus]
0

"Dopning dödar friidrotten"

"Håll friidrotten ren. Dubbel dopningavstängning borde innebära ett automatiskt uteslutande från VM", skriver Anna Thorstenson, jurist och anti-dopningsexpert i ett debattinlägg i GP.

Håller du med? Personligen tycker jag inte att det skall upprepad dopingavstängning till för livstidsstraff - även vid första tillfället bör det vara livstids avstängning i första hand, ett längre tidsbestämt straff än idag i andra hand, anser jag.

Leffe
0

Tycker man inte ska få ny chans om man blir fast för fusk via doping.

[VSK]
0

De måste statuera exempel. Precis som Leffe säger så, en gång fast för doping, ingen återvändo till tävlingar.

Kjelle
0

Följer inte de stora tävlingarna längre. Har helt tappat intresset pga att medaljplatserna ändras i efterhand. Så tävlingarna är för mig helt ointressanta numera.

[Carpinus]
0

#3 Nej, jag har inte tittat alls så mycket på VM den här gången, av samma skäl.

Sedan vill jag förtydliga mig från TS. Självklart tycker även jag att det skall vara livstidsstraff redan vid första förseelsen som standard. Alternativet ett  tidsbestämt straff skall bara komma ifråga om det föreligger straffansvar men någon form av förmildrande omständigheter, som t.ex. vid Bäckströms oanmälda medicinintag vid OS. Ett livstidsstraff där skulle kännas hårt, samtidigt som det kanske borde ha varit hårdare än enbart avstängning i finalen.