Bianchis far: En mardröm
Jules Bianchi, som skadades svårt under Japans GP vårdas på japanskt sjukhus och läget är fortfarande kritiskt. Nu talar Bianchis far ut om mardrömmen och skräcken varje gång telefonen ringer. – Varje gång telefonen ringer vet vi att det kan vara vara sjukhuset som ska informera oss om att Jules är död. Det var i Japans GP för två veckor sedan som Bianchi i hög hastighet körde av banan och fick svåra skallskador efter en krasch med en hjullastare som stod vid sidan av banan. Läs mer.
De måste verkligen lida alla kval just nu.
#1 Jag pratade med en vän i söndags som är mer insatt i Formel 1 än jag som sa att han inte verkar göra framsteg heller. Det var olyckligt att den där hjullastaren stod där just då också.
Någon kanske borde bli åtalad. Inte för att det hjälper, men kanske inför kommande tävlingar.
Vad jag förstått så höll man på att lyfta borta en annan bil vid just den tidpunkten.
Använder de inte varningsflagg i F1
Hur har det gått med honom?
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Han har en diffus axonskada. Sedan beror det på hur svår skadan i hjärnan är. Är det en svår art så vaknar aldrig 90% av dom drabbade igen läste jag i Aftonbladet.
Jules Bianchi har fortfarande inte vaknat. Han har legat i koma i fem månader.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/formel1/article20449080.ab
Jules Bianchi avled i helgen efter att legat i koma sedan i oktober förra året. Han blev 25 år.
Det var nog lika bra.
Han begravdes idag
Då kan de anhöriga bearbeta sorgen.
Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus