Sport iFokus

Sport

Läst 1229 ggr
[Carpinus]
0

Göteborgsvarvet

På lördag går världens största (?) halvmara Göteborgsvarvet av stapeln, med 83.000 anmälda i de olika klasserna. Deltagarna i huvudloppet på lördag verkar slippa regn, men så värst varmt lär det inte bli. Loppet kan följas på SVT1 samt SVT Play.

• Redigerat 2023-08-31 12:39 av Fornöga
Gittan
0

Förstår inte detta med att springa på hård asfalt.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[Carpinus]
0

#1 Nej, själv tycker jag att det är ungefär lika dumt som att cykla i skogen, men någon lockelse ligger det väl i det eftersom så många ställer upp…

(Man kan f.ö. som alternativ  istället välja Stavvarvet, som går av stapeln idag på härliga skogsstigar. Och man behöver inte ens använda stavar om man inte vill!)

[GIKmio]
0

Har det sänts tidigare på TV? Eller är det kanske ett sammandrag.. Själv har jag följt Stockholm Maraton på TV4 under flera år och kan vara kul med ett nytt direktsänt lopp.

[Carpinus]
0

#3 Jo, det har gått tidigare på TV. Bland annat ett år när det var så varmt att löpare kollapsade av hettan. Den risken löper man inte på lördag…

[Carpinus]
0

#4 Varvsgeneralen berättade idag att man är beredda på alla sorters väderchocker som resulterar i allt från blåfrusna läppar till värmekollapser.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/varvsgeneralen-tror-det-blir-varmt

[GIKmio]
0

Richard Mengich från Kenya vann herrklassen. Damklassen vanns av Worknesh Defaga från Etiopien.

Whippet
0

Min moster ska springa det.. 😛

I'm out Vilar huvudet i handen

Inlägget är låst för nya kommentarer