Spring i benen!
Mycket elände i världen, det är det! Men när jag fick se bilden som tillhör nedanstående artikel, då blev jag glad… 🙂
"Cirka 700 barn sprang Kalvinknatet på onsdagskvällen. Det är något färre än tidigare år, och beror på att Höör och Hörby numera har ett eget, gemensamt lopp i Höör. För EAI – klubben som hjälper Skånemejerier med att arrangera Kalvinknatet i Eslöv – innebär det lite mindre i intäkter. Men det vägs upp av att fler barn springer och att fler föreningar får en chans att dra in lite extra pengar, menar EAI:s ordförande Alger Westring."---
Det är lite samma syfte som i ett tidigare inlägg att på mindre orter kunna erbjuda barn- och ungdomsidrott. Hoppas det är något som kvarstår och som inte med tiden bleknar i intresse.
"Kalvinknatet" går enligt sin hemsida av stapeln på 20-talet orter från Malmö till Stockholm under maj och juni månad för barn upp till femte klass (t.o.m. tvååringar får vara med!). Ett kul initiativ som förhoppningsvis sprider sig längre norrut! Förra året anmäldes 21 483 barn till Kalvinknatet, så det är större än Vasaloppet… 🙂
Jag tycker det är toppen med dylika arragemang. De betyder mycket.
Aktion, historik, fantasi. Ja allt finns på Vilda Västern iFokus