Sport iFokus

Sport

Läst 1226 ggr
[EllenAlicia]
0

Börja boxa

jag skulle vilja börja boxa. MEN.. jag är 16 och väldigt svag D: vet inte hur ja ska börja på ett bra sätt. kanske ni kan hjälpa?

Catwoman
0

Det bästa är att kontakta en boxningsklubb i din närhet. De vet nog hur du ska träna för att bli starkare och en bra boxare. Det jag känner till om boxningsträning är att den är oerhört krävande.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

idacu2
0

kontakta boxningsklubb, de hjälper dig med allt, man lägger det på sin egna nivå, sedan kommer konditionen & styrkan med tiden. Skitbra träning med mycket fys- pass, då kondition är en stor del av boxningen.

tlover
0

Hur har det gått?

Själv började jag kyokushinkai karate (en fullkontaktskarate) då jag var 17 år och soffpotatis och det gick bra 🙂I alla fall i vår klubb börjar man i en nybörjargrupp så man är inte ensam och att ha dålig styrka och kondis.

Har du börjat får du gärna komma in på kamsport iFokus, vad jag vet så finns det inte nån boxare där men sajten är ju ny så det kommer säkert nån.

l'm back

[EllenAlicia]
0

#3 ditcha tyvärr ideen x) ist lägger jag allt på att teckna.

tlover
0

#4 Okej, jag vet inte hur det är med boxning men många kampsporter har så att man kan provträna om dom startar nya nybörjargrupper om du blir sugen att testa igen kanske det finns nån sån för boxning du kan gå på 🙂

l'm back