Paralympic i Sotji 2014
I eftermiddag och kväll är det invigning av paralympic med start i SVT1 klockan 17. Fortsätter sedan i SVT2 klockan 18:00.
Svensk fanbärare är skippern i rullstolscurlinglandslaget, Jalle Jungnell.
Den ska jag se.
Japp, men Sverige tog tydligen mer Medaljer innan.
Tänker mer på vinterspel
Tror det blev två brons i Vancouver
1990-talet (1992, 1994 och 1998) verkar vara det sämsta skit Sverige presterat i vinterspelen. (ej paralympiska)
Jag missade invigningen och inte hitta jag att det gick nån repris heller.
Jag tycker svt har slarvat bort de här spelen. Finns inte vad jag kan se nå eftersändningar. Dom har ett magasin med höjdpunkter, men riktiga sammandrag/eftersändningar av tävlingar hittar jag inget om.
Visst det ska gå att se på svt play, men jag vill inte titta via datorn och dessutom finns det många som inte ens har dator.
Så jag är besviken på svt:s sändningar. Nu när dom inte fick vanliga OS så hade dom ju kunnat göra nåt jättebra av de här spelen istället, men nej. Undrar om inte tv3/10 hade gjort ett bättre jobb om dom även sänt paralympics.
.
De har rätt så mycket direktsändning.
Jo, men de flesta direktsändningar går på fm (och då sover jag) och några på eftermiddan. Så för min del så går direktsändningar bort. Och då de går på dagtid så de som jobbar eller går i skolan missar också. Så nog tycker jag att dom kunde haft bättre sammandrag. Dom har i alla fall 4 kanaler så gott om plats att lägga in extra.
Men det har ju alltid varit så med paralympics att det varit lite i skymundan synd nog.
.
Tycker gått och väl man kunnat använda SVT24 till repris senare på kvällen