Super Bowl XLVIII
Igår kväll/natt blev det klart att Denver Broncos och Seattle Seahawks blivit klara för den 48:e upplagan av Super Bowl, finalen i Amerikansk fotboll, efter att ha slagit New England Patrios med 26-16 respektive San Francisco 49ers med 23-17.
Både Denver Broncos och Seattle Seahawks har varit ligans bästa lag i varje konferens (Denver i AFC och Seattle i NFC) och att åtminstone ett av dessa lag skulle nå Super Bowl sågs av många som en självklarhet.
Hur matchen slutar är svårt att påstå. Båda lagen hade en lika bra grundserie med tretton vinster och tre förluster, och de har även ungefär varit lika starka i slutspelet med snarlika resultat.
För er som orkar se matchen spelas söndagen den andra februari med start 00:30 i TV10.
Mitt matchtips: Denver Broncos 17 - 24 Seattle Seahawks
Lär nog sambon titta på.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Det är nog kul för dom som förstår vad det går ut på 😃 Jag förstår nada..
#2 Tycker du borde börja kolla! Det tar sin lilla tid att förstå spelet, men när det väl sitter är det riktigt kul att kolla på! Det är så mycket taktik och hjärna bakom alla spel man ska välja! 😂
Exempelvis tog det mig två till tre år in på min spelarkarriär som fotbollsspelare tills jag förstod alla reglerna 😃
Nu sitter jag här och undrar, vad är det som händer? Står 29-0 till Seattle precis i början av andra halvleken! 😴
Denver som alltså hade det bästa anfallet i hela ligan (32 lag), och har alltså inte gjort en enda poäng på 30 minuter!
Riktigt ojämn match, men Seahawks stod som segrare efter att ha vunnit med 43-8