Sport iFokus

Sport

Läst 717 ggr
kämpaslitasvettas
0

Utvecklas inom handboll

jag utvecklas inte i mitt lag så jag ska snart byta lag till ett lag som är jätte bra. jag behöver hjälp med hur och vad jag ska träna för att platsa i detta laget. KONDITIONEN? vilket är det mest effektiva sättet att träna upp konditionen "snabbt"? FÖREBYGGANDE AV SKADOR? vilka övningar är effektivast för att bygga upp muskler runt knä osv? ANNAN STYRKETRÄNING? är det något mer jag ska träna? jag har kort till gymmet så bara ös in me tips! STRETCHING? behöver man stretcha något speciellt . För att förebygga skador, bli mer rörlig och så vidare? KOSTEN? hur bör man äta under en dag med träning respektive match? TACK PÅ FÖRHAND

[Exarz]
0

Skador och styrketräning hör ihop. Är du vältränad har du en lägre skaderisk.

Tips på benövningar är knäböj och marklyft. Som handbollsspelare skulle jag tro att 2-3 set à 10 repetitioner. Våga höja smärtgränsen genom att våga lägga på mer vikter!! Man är starkare i benen än man tror!

Bänkpress är alltid en bra övning för bröst, ungefär samma repetitioner och set där.

Frivändningar är en väldigt bra övning som tränar hela kroppen. Den är väldigt komplicerad att utöva, så ett tips är att kolla på filmer om dess teknik.

Kondition: Kombinera intervallträning med distansträning! Ett annat bra tips är t.ex. att köra kondition kombinerat med styrka, som t.ex. Tabata.

Stretching är alltid viktig för rörligheten. Googla på bra rörlighetsövningar!

Kosten är alltid viktig! Ät en bra frukost, lunch och kvällsmat. Försök äta en frukt på förmiddagen och mellanmål efter skolan/jobbet.

Bettan
0

Styrketräningen är otroligt viktigt, men samtidigt får inte tekniken bli lidande.

Ha en bra dag

Sport iFokus

Catwoman
0

Handboll är väl en av de hårdaste sporterna.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus