Drömscenario
Har ni något drömscenario inom sporten?
Mitt drömscenario är att KHL blir världens bästa och största ishockeyliga, medan NHL mister sin makt och, kanske, lägger ner eller skapar en ny liga. På grund av detta kommer även IIHF få störst inflytande, vilket innebär viktigare landslagsuppdrag, och förmodligen kval till VM.
Det här gäller inte bara ishockeyn. Jag vill att sportens centrum ska vara Europa! 😃
KHL håller jag inte med om. Så länge de inte ser till säkerheten med transporter av spelare med mera innan och efter matcher så föredrar i alla fall jag NHL. Likaså att så länge inte klubbarna i KHL har hemsidor på engelska så föredrar jag NHL
#2 På vilket sätt är inte transporten säker?
Sidor på engelska kommer upp ju större intresset för KHL blir. Dessutom har jag för mig att några sidor redan finns på engelska. Officiella sidan för KHL finns också på engelska: en.khl.ru
Finns även engelsk KHL-shop: khlstore.eu
#2 Flyget som exempel. Nationellt flyg i Ryssland har inte samma krav som i övriga Europa. Tänk Stefan Liv så förstår du vad jag menar
#4 Nej, det har inte samma krav där, men det har hänt en tragisk händelse på sex säsonger i KHL. Tycker inte man ska dra allt över en kam
Dessutom, enligt Sunbelthockey, har de flesta slutat flyga med dem äldre flygplanen. Dock flyger vissa med dem, tyvärr.
Källa: http://sunbelthockey.com/2-years-lokomotiv-crash-khl-teams-still-using-old-dangerous-aircrafts/
Mitt drömscenario är att få uppleva ett vinter-OS på plats här i Sverige. Och att alla fuskare och myglare ska försvinna bort från idrotten.