Sport iFokus

Sport

Läst 1570 ggr
medde
0

Doping... Mera doping..

Jaha nu var det dag igen! Inte för många blir eller är förvånade rent ut sagt då det ploppar upp nya doping fall inom friidrotten.  Men vad är den så kallade sporten på väg? I många krönikor skrivs det att det snart är dag att vrida klockan tillbaka och ta bort de flesta tagna rekord och börja om från början igen.

Nu så nära som det är för VM så är det dag igen. Den här gången är det Tyson Gay. Asafa Powell samt den kvinnliga diskuskastaren  Sherone Simpson.- Listan är längre än så det även kommer rapporter om att även den dubbla medaljören  Nesta Carter åkt fast. Det gjordes tester under det  jamaicanska mästerskapen som gick 20 till 23 juni. Vilket nu säger att det är tre sprinters och ytterligare två aktiva.

Den här soppan är nog inte över ännu, och troligtvis så kan det komma fram flera. Fystränaren til Asafa Powell greps i sin bostad i Italien under gårdagen..

Klart att det här kommer att påverka Bold och hur det är med han. Ren eller inte. Vad tror du?

Jag tycker det känns lite fåning rent ut sagt då flera aktiva går ut och skriver att dom inte visste.. Man har  handlat i god tro om saker och ting man petat i sig,. Men är man en elitidrottsman på den nivån som dessa aktiva är. Så är inte kunskapen så låg att man inte har koll på vad saker och ting är och vad som är tillåtet eller inte.. 

Läs gärna mer på länkarna nedan om ämnet

Aftonbladet

Länk 1

Länk 2

Experssen

Länk 1

Länk 2

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Leffe
0

Jag är inte ett dugg förvånad - och det kommer mer.

medde
0

Ärligt så är jag med dig Leffe i tankarna, det kommer nog med en stor säkerhet  komma fram fler nu inom kort och även under VM

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥