Sport iFokus

Sport

Etikettövrigt
Läst 49 ggr
GikMio
2024-09-19 12:42
0

SVT/TV4 sänder OS i Milano/ Cortina 2026

SVT och TV4 sänder från vinter-OS i Milano/Cortina 2026. Här följer vilka grenar dom båda kanalerna kommer att stå med. Ishockeyn kommer att delas mellan dom. Jacob Hård sa att längdskidåkningen hittat hem igen. Jag skulle säga att den olympiska idrotten hittat hem. Till dom svenska vardagsrummen igen. Nu kan alla se och följa framöver

https://www.svt.se/sport/artikel/beskedet-har-ar-os-sporterna-svt-kommer-visa-2026

Längdskidor, ishockey och alpint – det är några av de stora sporterna som kommer visas när OS kommer tillbaka till SVT. – Vi vill erbjuda publiken de riktigt stora och folkkära sporterna som vi vet kommer att samla svenska folket, säger SVT:s sportchef Max Bursell.
  • Redigerat 2024-09-19 12:45 av GikMio
beem
2024-09-19 13:04
0

Lycka🙂

Sorg är kärlek som blivit hemlös

GikMio
2024-09-20 09:08
1

Ser att det mestadels är positiva kommentarer på sociala medier. En del skriver dock att dom tycker Jacob Hård borde lägga av och satsa på någon yngre. Hård är ju i mitt tycke den stora behållningen då han åter igen får kommentera längdskidor från OS. Han kommer vara 71 år i februari 2026, och precis som sin mentor Sven "Plex" Pettersson vägrar han pensionera sig helt.

beem
2024-09-20 13:34
0

Jag gillar Jacob Hård när han kommenterar längdskidor. Det är bra att de gamla och kunniga får vara kvar och inte bara byta ut för att föryngra.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

GikMio
2024-09-20 23:24
0

#3 Hans kollega och bisittare Anders Blomqvist fyller 65 år nästa år. Det finns flera folkkära par genom åren. Dom tillsammans med Arne Hegerfors och Anders "ankan" Parmström i ishockeyn och Robert Perlskog tillsammans med Claes Hellgren i handbollen.