Ishockey

CHL 2019-20

2019-08-29 17:33 #0 av: GIKmio

Dags för gruppspelet i Champions Hockey League 2019-20:

Grupp A: EC Klagenfurt ( Österrike ), Tappara ( Finland ), EHC Biel ( Schweiz ), Frisk Asker ( Norge )

Grupp B: HPK ( Finland ), EV Zug ( Scheweiz ), HC Plzen ( Tjeckien ), Rungsted Ishockey ( Danmark )

Grupp C: Luleå HF ( Sverige ), Bili Tygri Liberec ( Tjeckien ), Augsburger Panther ( Tyskland ), Belfast Giants ( Storbritannien )

Grupp D: Ocelari Trinec ( Tjeckien ), Lausanne HC ( Schweiz ), Pelicans ( Finland ), Yunost Minsk ( Vitryssland )

Grupp E: SC Bern ( Schweiz ), Kärpät ( Finland ), Skellefteå AIK ( Sverige ), Bruleurs de Loups ( Frankrike )

Grupp F: Adler Mannheim ( Tyskland ), Djurgårdens IF ( Sverige ), Vienna Capitals ( Österrike ), GKS Tychy ( Polen )

Grupp G: Färjestad BK ( Sverige ), Red Bull Munchen ( Tyskland ), HC Ambri-Piotta ( Schweiz ), HC 05 Banská Bystrica ( Slovakien )

Grupp H: Frölunda HC ( Sverige ), Graz 99ers ( Österrike ), Mountfield HK ( Tjeckien ), Cardiff Devils ( Storbritannien )

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2019-08-30 14:55 #1 av: GIKmio

2019-08-29:

Första omgången av sex omgångar:

Grupp A: Klagenfurt-Tappara 3-2, Biel-Frisk Asker 2-1

Grupp B:  Zug-Rungsted 5-2, Plzen-HPK 5-4 ( övertid )

Grupp C: Belfast-Bili Tygri Liberec 5-4, Augsburger-Luleå 3-2  ( straffar )

Grupp G: Färjestad-HC 05 Banska Bystrica 6-1, Red Bull Munchen-Ambri Piotta 3-0

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2019-08-31 10:52 #2 av: GIKmio

2019-08-30:

Första omgången av sex omgångar:

Grupp D: Pelicans-Ocelari Trinec 1-0, Yunost Minsk-Lausanne 3-2 ( övertid )

Grupp E: Kärpät-Bruleurs de Loups 3-1, Skellefteå-Bern 3-2 ( straffar )

Grupp F: Adler Mannheim-Vienna Capitals 6-1, Djurgården-Tychy 6-2

Grupp H: Cardiff-Mountfield 3-2, Graz 99ers-Frölunda 6-5 ( straffar )

Anmäl
2019-09-09 13:48 #3 av: Jimmy.L

Känslorna svallar i hockeybåset i CHL. München-tränaren Don Jackson tappade det fullständigt i matchen mot Ambri-Piotta när domaren lade sig i.

https://www.svt.se/sport/ishockey/har-tappar-tranaren-det-fullstandigt

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-11-12 18:05 #4 av: GIKmio

Alla fem svensklagen är framme i slutspel.
Skellefteå-Djurgården
Färjestad-Frölunda
Bern-Luleå

Anmäl
2019-11-19 18:11 #5 av: GIKmio

Returmatcher idag och det är bäst av två matcher. Skellefteå-Djurgården 3-3, Färjestad-Frölunda 6-3, Bern-Luleå 0-3 efter första mötet.

Anmäl
2019-11-19 22:33 #6 av: GIKmio

Frölunda-Färjestad 8-2. Frölunda vidare med 11-8 totalt.
Luleå-Bern 4-2. Luleå vidare med 7-2 totalt.
Djurgården-Skellefteå 4-1. Djurgården vidare med 7-4 totalt.

Anmäl
2019-11-20 06:33 #7 av: Ghosthunter

FRÖLUNDAAAAAA!!!!!😁👍🍸

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2019-11-20 08:10 #8 av: Göstage

Lite hånfullt var det väl av den musikansvarige att lägga på Färjestads "segerlåt" Torparrock med Sven-Ingvars efter slutsignalen. Undrar om den hade spelats om Färjestad segrat?

https://www.expressen.se/gt/sport/hockey/frolunda-vidare-i-chl-efter-galen-vandning/

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-11-20 08:18 #9 av: Jimmy.L

Viktig seger för Djurgården mest för självförtroendet.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-11-20 19:13 #10 av: Ghosthunter

#8 Kanske hånfullt, men väldigt kul tyckte jag😁 Dessutom harmlöst.

Anmäl
2019-11-20 19:57 #11 av: Göstage

Frölundait...CoolGlad

Frölunda bad i alla fall Färjestad om ursäkt, värre var det väl inte med det. Fast Frölunda har en viss "tradition" med funktionärer som uppträder osportsligt. Kanske återkommer någon gång när jag är på sämre humör...Skämtar

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-11-20 21:27 #12 av: GIKmio

Hellre Sven-Ingvars än Håkan Hellström 😧

Anmäl
2019-11-20 21:31 #13 av: Göstage

#12 Lätt att instämma i...Lyssnar på musik

Skall jag vara ärlig förirrade jag mig in i den här tråden, har aldrig följt CHL eller sett en match, så jag tar inte så allvarligt på vem som slår vem. Bara Färjestad vinner SM fram på vårkanten så kan det mesta annat passera...

Anmäl
2019-11-20 21:37 #14 av: GIKmio

#13 CHL skulle få ett mer intresse om ryska KHL vore med. Det visar om inte annat att arenan i Luleå var halvfull och Frölunda spelar i Frölundaborg.

Anmäl
2019-11-20 21:53 #15 av: Ghosthunter

Frölunda har iaf inga otrevliga supporters, som tyvärr Färjestad och många andra lag har.

Anmäl
2019-11-21 18:45 #16 av: GIKmio

Första kvartsfinalen spelas 3 december. Returen 10 december.
Biel-Frölunda
Djurgården-Munchen
Luleå-Lausanne
Zug-Mountfield

Anmäl
2019-12-10 20:57 #17 av: Jimmy.L

Luleå är klart för klubbens första semifinal i CHL på fem år efter att ha kört över Lausanne med 4-1 i returen.

https://www.svt.se/sport/ishockey/talangen-skot-lulea-till-semi-kan-stallas-mot-frolunda

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.