Annons:
Läst 643 ggr
tlover
11/14/18, 5:43 PM

Ska sporten tränas eller tittas på?

Vad tycker du, är det roligare att utöva/träna en sport eller att titta på? Eller kanske båda?

l'm back

Annons:
tlover
11/14/18, 5:44 PM
#1

Jag har själv aldrig förstått det roliga att titta på sport.

Inte ens kampsport (som  är jättekul att utöva) tycker jag är kul att titta på

l'm back

[Hayabusa]
11/14/18, 5:45 PM
#2

Haha! 2 minuter! Det är inte illa…😃

tlover
11/14/18, 5:45 PM
#3

#2 🤔

l'm back

[Hayabusa]
11/14/18, 5:47 PM
#4

#3 Nja…

tlover
11/14/18, 5:48 PM
#5

#4 Det betydde att jag inte förstår vad du menar. Men det är ju ganska OT så vi kan släppa det 🙂

l'm back

[Hayabusa]
11/14/18, 5:51 PM
#6

#5 …och min kommentar betyder: Ej övertygad…😉

Annons:
tlover
11/14/18, 5:53 PM
#7

#6 okej… så tittar du, utövar eller båda?

l'm back

[Hayabusa]
11/14/18, 5:58 PM
#8

#7 Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att du är det minsta intresserad av vad jag gör.

tlover
11/14/18, 6:01 PM
#9

#8 Kanske inte du specifikt mer generellt/gemene man. Men då jag har noll intresse av att se på idrott så skulle det vara intressant att höra vad som är intressant med det från nån som tycker att det är intressant.

Helt 100% ärligt 🙂 Jag skulle inte ha startat tråden om jag inte hade varit nyfiken, det känns lite meningslöst (som att se på sport alltså, ur min synvinkel då, du får se på sport om du vill såklart)

l'm back

[Hayabusa]
11/14/18, 6:04 PM
#10

#9 Fortfarande inte övertygad. Märklig formulering.

tlover
11/14/18, 6:05 PM
#11

#10 Var är formuleringen märklig?

Som tur är så behöver jag inte övertyga dig för att vara nyfiken 🙂

l'm back

[Hayabusa]
11/14/18, 6:12 PM
#12

#11 "Jag skulle inte ha startat tråden om jag inte hade varit nyfiken, det känns lite meningslöst…"

Vad är meningslöst? Att se på sport? Att du är nyfiken?

För övrigt är det en frågeställning som är en icke-fråga. Det finns inget "ska" med sport, om den ska utövas eller kollas på. Det finns många som utövar sport (inte "sporten") och det finns säkerligen ännu fler som kollar på sport. Motivet att göra det ena eller andra, eller båda, är lika många som det finns individer.

tlover
11/14/18, 6:18 PM
#13

#12 Att starta en tråd om jag inte varit nyfiken, bara för att liksom.

Att motiven är olika är ju varför jag undrar, jag vet ju hur jag tycker, men med tanke på hur mycket pengar det finns i att sända sport på tv m.m så är jag kanske ovanlig. Det är lite det jag undrar. Hur andra tycker.

l'm back

Annons:
Herveaux
11/14/18, 6:30 PM
#14

Jag föredrar att titta på sport, även om det inte blir alltför ofta. 
Har nog aldrig riktigt funderat på varför jag hellre tittar på än utövar själv… 

Eller jo, när det kommer till hästhoppning som jag kan tycka är kul att titta på så är jag helt enkelt för feg för att börja med hästhoppning själv. 😛


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Hayabusa]
11/14/18, 6:31 PM
#15

#13 Så klart har du ett syfte med att starta en ny tråd - det betvivlar jag inte.

tlover
11/14/18, 6:33 PM
#16

#15 Ja, jag är nyfiken.

l'm back

Tant Grön
11/14/18, 6:51 PM
#17

Jag har alltid föredragit att utöva, undantag då ishockey när det är VM. 🙂

tlover
11/14/18, 6:56 PM
#18

#17 Tja att själv utöva ishokey på VM nivå kan ju vara lite svårt 😃

l'm back

Tant Grön
11/14/18, 7:02 PM
#19

#18 Jo 😃

[Hayabusa]
11/15/18, 8:07 AM
#20

#16 Är du verkligen nyfiken så skulle du börja kolla på sport…för att stilla din nyfikenhet.

Annons:
tlover
11/15/18, 9:12 AM
#21

#20 jag har försökt då svärmor kollar men jag fattar ändå inte det roliga (förutom att kolla på dom som kollar). Men jag undrar ju hur andra tycker och det får jag inte reda på genom att kolla själv

l'm back

[Hayabusa]
11/15/18, 9:17 AM
#22

#21 Fråga svärmor?

tlover
11/15/18, 9:20 AM
#23

#22 fast hon kan ju inte representera många eller? Dessutom så är det enklare att nå många här

l'm back

[Hayabusa]
11/15/18, 9:38 AM
#24

#23 Det kan hon väl - hennes intresse för att titta på sport kan ju vara grundat på samma argument som många andra. Väldigt troligt t om.

tlover
11/15/18, 9:45 AM
#25

#24 okej nästa gång jag blir nyfiken på något ska jag inte fråga där jag lätt kan fråga utan jag ska vänta tills nästa gång jag pratar med svärmor. Eller inte. Dessutom vill jag höra av alla varianter och svärmor tränar inte.

l'm back

[Hayabusa]
11/15/18, 10:08 AM
#26

#25 Så mycket svar på din nyfikenhet fick du dessvärre inte i denna tråd…

Fascinationen & intresset av att titta på när andra utövar idrott går väldigt långt tillbaka i historien. Ett bra exempel är de Olympiska Spelen.

tlover
11/15/18, 10:14 AM
#27

#26 Kanske vågar folk inte skriva för att du ifrågasätter?

Jag fick ju däremot mer än om jag hade frågat en person

l'm back

Annons:
Maria
11/15/18, 10:18 AM
#28

Den här tråden fick ju en ganska trist vändning😕

Jag har aldrig gillat sport. Inte att utöva eller titta på. När det är stora tävlingar som VM, OS eller liknande så försöker jag hänga med lite för att inte verka alltför "borta" i fikarummet på jobbet🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Hayabusa]
11/15/18, 10:18 AM
#29

#27 Haha, DEN makten har jag inte.

tlover
11/15/18, 10:20 AM
#30

#29 se #28

l'm back

[Hayabusa]
11/15/18, 10:23 AM
#31

#30 Trams.

[GIKmio]
11/15/18, 5:44 PM
#32

Hockey är kul att se på både live och på TV. Fotboll är roligare att se live.. Innebandy är inte så kul att se på alls, men jätteroligt att spela 🙂

Tant Grön
11/15/18, 6:21 PM
#33

Har funderat på varför jag gillar  ishockey, men är totalt ointresserad av bandy, det är ju ändå ganska lika sporter?

#31 Dina kommentarer tillför ingenting. Sluta sabba tråden.

[GIKmio]
11/15/18, 6:40 PM
#34

#33 Det är dom senaste årtionderna som bandyn blivit en inomhussport. Många bandyentusiaster saknar nog den gamla tiden, men det är givetvis mer bekvämt och gemytligare att se bandy inomhus. Det är dessutom svårt att se bandy ute när solen lyser mot isen. Och så kylan förstås. I Karlstad finns det ingen bandyhall så senast jag såg Boltic på Tingvalla isstadion frös jag om fötterna så det förstörde nöjet helt. Sedan så är det väl så att hockeyn en gång i tiden gick om bandyn i popularitet och Tre Kronor blev vårt mest folkkära landslag. I konkurrens med fotbollslandslaget. Men det där svänger beroende på framgångarna.

Annons:
[[eskils_]]
11/15/18, 6:51 PM
#35

Tycker att rubriken är lite egendomlig, "Ska sporten tränas eller tittas på?"

Håller med Hayabusa. Varje människa bestämmer väl själv när och om man vill göra det ena eller det andra, eller båda. Lite som med t ex politiska åsikter - varje person bestämmer själv. Det finns inga "ska" i ett fritt land. 😉 (bortsett från att vara laglydig)

Själv både utövar och tittar jag i blygsam omfattning.

[GIKmio]
11/15/18, 7:12 PM
#36

Jag förstod frågan. En parentes.. Under ett hockey-VM på 90-talet skulle Tre Kronor under en spelledig dag åka och se en VM-match. Alla utom målvakten Tommy Söderström. Tommy var inte alls sugen på att åka med- Kolla på hockey, nej det är jag inte intresserad av. Han brann för att spela hockey, men inte att se på när andra spelade. En del föredrar att träna och utöva sport, andra nöjer sig med att bara titta. Men oavsett så är det här en sportsajt där många tycker sport är bland det bästa som finns. Därför så kanske man ska nöja sig att skriva att jag gillar mest att träna och utöva, eller jag föredrar att se på sport. Och undvika kommentarer om att sport är ointressant och meningslöst att titta på.. För det är det inte för många här trots att alla har rätt att att tycka vad dom vill.

TatsuOni
11/15/18, 9:03 PM
#37

Utöva. Har inget större intresse av att titta på sport.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Hayabusa]
11/15/18, 10:34 PM
#38

#33 Jodå, mina kommentarer är ärliga, konstruktiva och skrivna med god ton.

[GIKmio]
11/16/18, 8:24 AM
#39

#38 Du är som jag som säger vad du tycker. Framför allt så har du bra  koll på SHL ( som supporter och åskådare )

[Hayabusa]
11/16/18, 8:44 AM
#40

#39 Tack, det är trevligt att höra. SHL är en väldigt bra liga, i år är inget undantag - många bra lag. Vad det gäller frågeställningen i #0 så vore, enligt min mening, en mer intressant fråga: "Varför är det så roligt att titta på sport? Vad är det som gör det intressant & kul? Sedan bör man poängtera vad som menas med "sport" - är det tävlingsidrott eller all fysisk motion? Följer man ett visst lag eller serie? Supporterkultur? 

Som jag skrev i #26 så har folk i "alla tider" (åtminstone sedan väldigt lång tid tillbaka) fascinerats av att titta på individer & lag som tävlar mot varandra. Varför? Det finns många förklaringar.

Wony
11/19/18, 6:34 PM
#41

Jag tycker att det är roligare att utöva idrott, generellt sett. Finns dock en del sporter som jag gärna tittar på, som t ex konståkning, speedway och hästsport.

Annons:
Upp till toppen
Annons: