Annons:
Läst 442 ggr
[Jimmy.L]
10/12/18, 9:24 AM

SVT världens bästa sport-tv-kanal 2018

SVT har utsetts till världens bästa sport-tv-kanal – i konkurrens med nästan 1.700 tv-kanaler från 116 länder. – Det här är otroligt stort! Tänk att ett public service-bolag i ett litet land som Sverige kan bli bäst i världen inom sport-tv. Vi är tacksamma, ödmjuka och extremt stolta, säger SVT:s sportchef Åsa Edlund Jönsson.

https://www.svt.se/sport/artikel/svt-varldens-basta-sport-tv-kanal-2018

Annons:
[Hayabusa]
10/12/18, 9:35 AM
#1

SVT känns inte som mitt förstaval, numera, vad det gäller sport…personligen aningen överraskad av utmärkelsen.

[Göstage]
10/12/18, 9:45 AM
#2

Jag tycker motiveringen säger lite om att vi rör oss på något som är SVT:s hemmamarker:

"Motiveringen tar fasta på att SVT stimulerat framför allt unga tittare intellektuellt genom att lyfta fram idrotten med fokus på viktiga värderingar ur ett mänskligt- och samhällsperspektiv."---

Vill man vara stygg kan man säga att de är bra på pekpinne-TV.

#1 Jag tittar på SVT när de sänder vinteridrotter eller stora evenemang.  Till vardags kollar jag inte - Sportspegeln har jag inte sett på år och dag.

[Hayabusa]
10/12/18, 10:00 AM
#3

#2 Ja, jo…så ser de på saken. 

- Ikväll ska vi bevittna ett skådespel som fokuserar på viktiga värderingar. En lektion i mänskliga perspektiv och samhällsfrågor.

- Va..? Jag trodde det var hockey vi skulle se? 

- För den icke bildade kan det även uppfattas som "ishockey". Jag ska snart styra upp dig på rätt spår.

- Jaha…blir det korv & bröd i pausen?

- Vego & glutenfritt alternativ. 

- Hmm…kaffe då?

- Jag hör att du har en lång väg till bildning.  

- Jaså..? Måste jag följa med?

- ALLA SKA MED!

[Göstage]
10/12/18, 10:03 AM
#4

#3 😃

[Göstage]
10/12/18, 10:08 AM
#5

Lite symptomatiskt att sporten får ett pris för att man "stimulerat framförallt unga tittare" när Lilla Sportspegeln lades ner i december…

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/BJVJAl/en-epok-gar-i-graven--lilla-sportspegeln-slutar-sandas-i-svt

[Hayabusa]
10/12/18, 10:09 AM
#6

#5 Ja, jösses…

Annons:
Upp till toppen
Annons: