Övrigt

SVT världens bästa sport-tv-kanal 2018

2018-10-12 09:24 #0 av: Jimmy.L

SVT har utsetts till världens bästa sport-tv-kanal – i konkurrens med nästan 1.700 tv-kanaler från 116 länder. – Det här är otroligt stort! Tänk att ett public service-bolag i ett litet land som Sverige kan bli bäst i världen inom sport-tv. Vi är tacksamma, ödmjuka och extremt stolta, säger SVT:s sportchef Åsa Edlund Jönsson.

https://www.svt.se/sport/artikel/svt-varldens-basta-sport-tv-kanal-2018

Anmäl
2018-10-12 09:35 #1 av: Hayabusa

SVT känns inte som mitt förstaval, numera, vad det gäller sport...personligen aningen överraskad av utmärkelsen. 

Anmäl
2018-10-12 09:45 #2 av: Göstage

Jag tycker motiveringen säger lite om att vi rör oss på något som är SVT:s hemmamarker:

"Motiveringen tar fasta på att SVT stimulerat framför allt unga tittare intellektuellt genom att lyfta fram idrotten med fokus på viktiga värderingar ur ett mänskligt- och samhällsperspektiv."---

Vill man vara stygg kan man säga att de är bra på pekpinne-TV.

#1 Jag tittar på SVT när de sänder vinteridrotter eller stora evenemang.  Till vardags kollar jag inte - Sportspegeln har jag inte sett på år och dag.

Re:tired, men stolt medis på Kust & hav iFokus.

Anmäl
2018-10-12 10:00 #3 av: Hayabusa

#2 Ja, jo...så ser de på saken. 

- Ikväll ska vi bevittna ett skådespel som fokuserar på viktiga värderingar. En lektion i mänskliga perspektiv och samhällsfrågor.

- Va..? Jag trodde det var hockey vi skulle se? 

- För den icke bildade kan det även uppfattas som "ishockey". Jag ska snart styra upp dig på rätt spår.

- Jaha...blir det korv & bröd i pausen?

- Vego & glutenfritt alternativ. 

- Hmm...kaffe då?

- Jag hör att du har en lång väg till bildning.  

- Jaså..? Måste jag följa med?

- ALLA SKA MED!

Anmäl
2018-10-12 10:03 #4 av: Göstage

#3 Skrattar

Anmäl
2018-10-12 10:08 #5 av: Göstage

Lite symptomatiskt att sporten får ett pris för att man "stimulerat framförallt unga tittare" när Lilla Sportspegeln lades ner i december...

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/BJVJAl/en-epok-gar-i-graven--lilla-sportspegeln-slutar-sandas-i-svt

Anmäl
2018-10-12 10:09 #6 av: Hayabusa

#5 Ja, jösses...

Anmäl