Annons:
Läst 925 ggr
[Jimmy.L]
9/30/18, 9:27 PM

Det här med publiksiffror

Har för mig att vi har diskuterat det förut men det är aktuellt igen. AIK spelade inför 3480 på Hovet, men den siffran var sålda förköpsbiljetter och verkligheten var uppskattningsvis hälften av den siffran, Borde man inte i SHL och hockeyallsvenskan redovisa antal som finns på plats istället för antal sålda?

Annons:
[Hayabusa]
9/30/18, 10:03 PM
#1

Jo, det tycker jag nog. Dock tror jag alla, sedan flera år tillbaka, redovisar "sålda biljetter",

[Jimmy.L]
10/1/18, 7:26 AM
#2

Jo SHL och Hockeyallsvenskan har ju bestämt att man sak redovisa antal biljetter sålda och inte antal som passerat vändkorset det blir ju lite konstig mätning.

LosGinos
10/3/18, 4:08 PM
#3

Jag tycker mest att det är tragiskt att det är så förbannat svårt att fylla våra arenor. Menar, i 9 av 10 fall är det väldigt bra underhållning man bjuds på.

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

[Jimmy.L]
10/3/18, 4:36 PM
#4

#3 Finns många orsaker så som:

  • Biljettpriset

  • För många matcher

  • Upptagen

  • Fel matchtider

  • Bekvämare att se matchen hemma

[GIKmio]
10/3/18, 5:19 PM
#5

Förr i tiden spelades det två omgångar i veckan, torsdag och söndag. Och det var mestadels full omgång. Enda alternativet till att se matcherna på plats var att lyssna på Radiosporten. Ville man veta resultatet senare var det sportnyheterna eller Text-TV. Idag kan man vid sidan av kabel-Tv även se matcherna på nätet, till och med långt ned i seriesystemet. Sedan tror jag inte gemenskapen med att umgås med vänner och bekanta i samband med matcherna är lika aktuellt idag. Nu för tiden är det annat som lockar på fritiden.

[Jimmy.L]
10/3/18, 5:33 PM
#6

#5 Jag tror även konkurrensen till andra sporter och evenemang har bidragit till tappad publik men även lag som Leksand och AIK saknas som drar publik.

Biljettpriset är ett problem med vilken barnfamilj har råd att se 5-6 matcher i månaden där drar det minst 500 kr varje match.

Annons:
Upp till toppen
Annons: