Annons:
Läst 513 ggr
Martin
7/8/18, 9:28 AM

Champions League säsong 2018/2019

Tror inte vi har någon sådan här tråd.

På tisdag spelar MFF nere i Kosovo, mot Drita FC i omgång 1 i CL-kvalet. En match som man såklart bör vinna. Dock lite svårt med logistik och annat. Malmö chartrar ett plan för att flyga ner dit och hem. Man flyger ner dagen innan och kommer inte att träna på matcharenan innan match då det är för långt från hotellet, och man kommer att flyga hem direkt efter matchen.

mvh Martin

Annons:
[Jimmy.L]
7/8/18, 9:55 AM
#1

Konstig uppladdning. Gissar dom får det tufft på bortaplan.

[GIKmio]
7/10/18, 9:01 PM
#2

1-0 till MFF borta mot Drita FC.. Carlos Strandberg

[GIKmio]
7/10/18, 9:28 PM
#3

Arnar Traustason 2-0 till MFF

[GIKmio]
7/10/18, 11:37 PM
#4

Det blev som väntat en stabil seger. 3-0 blev slutresultatet.

[Jimmy.L]
7/11/18, 7:02 AM
#5

Då är dom nästan klara för nästa runde gäller bara att hålla resultatet på hemmaplan.

Martin
7/11/18, 7:33 AM
#6

Jag såg matchen på Viaplay igår. Drita lär få dryga böter från UEFA för ett antal politiska budskap via banderoller och ultras, märktes att det var en historisk match och att man inte glömt…

Angående matchen så var det lite svårt att avgöra vad som berodde på planen och annat. Malmö hade ett sämre passningsspel än jag sett på länge, men spelidén och högt tryck/press tyckte jag såg väldigt trevligt ut. Det öppnar dock luckor bakåt om man missar med återerövringen. Det funkar mot Drita men inte mot bättre lag.

Drita hade ambitioner och de ville, de gav egentligen inte upp förrän vid 3-0 målet som kom i slutminuterna. 

Angående uppladdningen är det ju lätt i efterhand att säga att det var rätt, men jag tror att de flesta lag hade valt det så. Har man 2-2,5 timme till hotellet (5-6 mil) så blir det ju en utflykt på ca 6 timmar för en timmes träning och det är det kanske inte värt. Bättre då att träna på mer närliggande plan som har bättre tillgänglighet. Det var ju inte heller Dritas hemmaplan men huruvida de tränade där eller inte vet jag inte.

Och sett till matchbilden igår så skall vi inte behöva tappa detta hemma på tisdag. Men, de 90 minuterna skall också spelas…

mvh Martin

Annons:
[Jimmy.L]
7/11/18, 8:19 AM
#7

Det är inte ovanligt med politiska budskap där nere. inte heller att det förekommer mycket stök på läktaren.

Martin
7/11/18, 1:00 PM
#8

Nej, och det händer ju på andra ställen också. Har ju varit en del sådant i VM nu också. Kanske mer bland spelare (av vad jag sett) än bland fans förvisso. 

Verkade iaf på tv-sändningen igår som att det var rätt lugnt på arenan i gårdagens match.

mvh Martin

Martin
7/17/18, 12:25 AM
#9

Kl 19 ikväll tar Malmö FF emot KF Drita på hemmaplan.

Man har 3-0 att gå på. MFF-coachen Rösler säger att det blir ett par ändringar från Östersundsmatchen senast. Han vill ha ett tidigt mål för att döda matchen och inte "bjuda in till något". Han meddelar också att man inte roterar folk av säkerhetsskäl, utan "vi kvalar till Champions Leauge, då kan vi inte göra ändringar av säkerhetsskäl".

Däremot antyder han att han hoppas på som sagt tidigt mål och kanske rent av ett par stycken för att göra ändringar som gynnar laget längre fram (tolkat av mig som "vila nyckelspelare om man får en större ledningen än 3-0 från start").

mvh Martin

Martin
7/17/18, 9:15 PM
#10

Malmö vann 2-0 mot Drita idag utan att förta sig. 5-0 totalt och nu väntar rumänska mästarna Cluj nästa vecka.

mvh Martin

[Jimmy.L]
7/24/18, 8:49 PM
#11

Cluj - Malmö FF 0-1

Martin
7/25/18, 10:45 AM
#12

Japp, Strandberg gjorde mål igen. Malmö ägde matchen helt och jag tycker man borde gått framåt lite mer kanske. Men man hade nog en defensiv matchplan och den tror jag man satte till nästan 100%. Två dåliga målvaktsingripanden från Dahlin lite nervöst bakåt men det gick ju bra ändå. Om det var trötthet eller nonchalans, men i slutet tappade man lite av disciplinen. Men som sagt, det gick ändå. Norrköping på lördag som uppvärmning för del 2 som går på onsdag i Malmö.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: