Annons:
Läst 637 ggr
[GIKmio]
2018-07-05 08:13

Sverige-England- hur går det?

Sverige är framme i kvartsfinal i fotbolls-VM. Och där väntar England som haft det svårt och tufft mot Sverige dom senaste 50 åren. Jag tror det blir 1-1, och Sverige vidare på straffar. Matchen startar kl. 16 på lördag.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-07-05 08:25
#1

Jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot matchen.

Tyvärr så tror jag att Sverige får däng 3-0 till England. 

Men hoppas självklart att jag har fel.

Stolt ägare till fem La permer

[Hayabusa]
2018-07-05 08:39
#2

2-2 efter ordinarie tid & förlängning. Straffarna tar Sverige..vidare till semifinal 🙂

[Göstage]
2018-07-05 08:43
#3

Tror det blir målsnålt. 1-0 till England.

Martin
2018-07-05 08:59
#4

Jag vill tro målsnålt, för då tror jag att Sverige har en bra chans att gå vidare. Å andra sidan, ju tidigare första målet kommer ju fler mål tror jag det kommer att bli för det kommer att öppna upp matchen helt.

Sverige måste lita på att Robin gör (ännu en) kanoninsats och att backlinjen kan hålla ihop ungefär som man gjort innan. Lustig är ett avbräck som oroar mig. Att Sebbe kommer tillbaka är såklart bra.

Straffar tror jag Sverige förlorar. Jag är väl medveten om Englands "records" vad gäller straffar men de sköt generellt mycket bra straffar mot Colombia och med den vinsten tror jag att mycket av spöket försvann, sen är det såklart alltid nerver i ett straffsparksavgörande. 

En annan avgörande sak är att Sverige i anfallen ställer ner vinkeln på avslut runt 40 grader, för jävlar vilka satelliter man skickat iväg (väldigt enkelt för mig som är helt bollhandikappad att säga att man skall göra det bättre).

Så min förhoppning är att det inte går till straffar.

Låt oss säga….

0-1 Kane (runt 35 minuten)

1-1 Forsberg (runt 70 minuten)

2-1 Berg (jo, han måste kunna göra mål även om det inte verkar så). Antingen på stopptid eller i början av förlängningen.

(om 2-1 kommer i början av förlängningen kommer Sverige göra både 3-1 och 4-1 (Forsberg samt Granen på straff) när England går offensivt och tappar det mesta….

Fan, det blev visst garderingar denna gången också :)

mvh Martin

[Jimmy.L]
2018-07-05 09:08
#5

Hjärtat säger Sverige vinner men hjärnan säger England.

0-2 England.

Grodan
2018-07-05 12:24
#6

Håller med alla ovan… lol


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
[[eskils_]]
2018-07-05 13:49
#7

Jättesvårt, men gissar på 2-1 till England. Hoppas vi vinner!

[GIKmio]
2018-07-07 00:01
#8

Är bortbjuden även denna gång. Men där här gången blir det att följa matchen på fastlandet. All lycka till Sverige.. Jag tror vi tar engelsmännen.

MonicaLagerquist
2018-07-07 18:04
#9

2-0 Till England 😝

Stolt ägare till fem La permer

Martin
2018-07-07 23:28
#10

Som sagt, Sverige hade behövt en hundraprocentig insats för att ha en chans. Dit nådde man tyvärr inte. Kvartsfinal är dock bra och bättre än jag hoppats på.

mvh Martin

[Hayabusa]
2018-07-07 23:37
#11

England klart bättre, mer kvalitet. Sverige har presterat mer än vad man kan begära tycker jag.

Martin
2018-07-08 09:23
#12

Zlatan förlorade vadet, han hade ju slagit vad med Beckham. Om England skulle vinna så skulle Zlatan bjuda honom på middag var Beckham än ville, i Världen.

Om Sverige skulle vunnit skulle Beckham ha handlat vad Zlatan ville ha från Ikea.

Beckham har svarat och sagt att han vill äta Fisg & Chips med Zlatan. På Wembley. Med Zlatan i engelsk landslagströja :)

mvh Martin

[Jimmy.L]
2018-07-08 09:56
#13

😂

Annons:
[Göstage]
2018-07-08 11:05
#14

Med lite perspektiv på gårdagsmatchen så var den en uppgörelse mellan två omodernt spelande lag. England, vars press har nedvärderat den svenska fotbollen, spelade samma tråkiga gåfotboll som Sverige, och första halvtimmen var outhärdligt stereotypt. Att de båda engelska målen kom vid fasta situationer var ju rätt typiskt.

När man ser den tekniska och snabba omställningsfotbollen som många lag tillämpar så är det svenska igelkottförsvaret visserligen framgångsrikt, men man har ju ingen väg ur det. När andra lag anfaller på bred front så samlar sig det svenska laget på mittplan och passar sidledes eller bakåt till dess motståndarna formerat sig i försvar. 

Inget ont om Janne Andersson, som verkligen kokat soppa på en spik, men nu måste man prioritera att dammsuga landet på utvecklingsbara och snabbtänkta anfallare, inga spårvagnar som går fram och tillbaka i samma tröstlösa lunk och som glimmar till kanske två gånger under en hel match. Det är ingen tillfällighet att de svenska anfallarna varit bland de målfattigaste i hela VM, och det är inte bara otur att de är nära men inte mer. Känner Marcus Berg att han slits mellan familjen och landslagsspel så kanske det är dags för honom att prioritera, och det skall givetvis respekteras, precis som Zlatans beslut.

[Hayabusa]
2018-07-08 12:02
#15

#14 Helt rätt, det var ju inte precis Brasilien, Uruguay eller Belgien vi såg.  Det ÄR en skillnad och Sverige saknar de stora lirarna. Topplagen har i regel inte bara en utan flera av högsta kaliber.

MonicaLagerquist
2018-07-08 12:29
#16

#12 😂😂😂

Stolt ägare till fem La permer

[Hayabusa]
2018-07-08 12:32
#17

#12 Ja, de kan väl göra en reklamsnutt av det på Zlatans bettingbolag.

Upp till toppen
Annons: