Annons:
Läst 622 ggr
[Jimmy.L]
2018-05-21 18:36

Skyltar ska få föräldrar att skärpa sig på läktare

Att föräldrar skäller på domare och tränare från läktarplats är ett problem som flera idrottsföreningar i Järfälla upplever. Nu hoppas man att nya skyltar med ordningsregler ska ändra på den saken.

https://www.stockholmdirekt.se/sport/nya-skyltar-ska-fa-foraldrar-att-bete-sig-pa-laktaren/repreu!dxNecPmHgjWrRUlj6pnTQ/

Annons:
MonicaLagerquist
2018-05-21 18:41
#1

Trist att det ska behövas.

Stolt ägare till fem La permer

[Jimmy.L]
2018-05-21 18:54
#2

Ja men tyvärr inget nytt.

MonicaLagerquist
2018-05-21 18:59
#3

Jag har en vän som är utbildad domare inom hästsporten och hon har ett antal blivit utskälld av uppretade ponypappor och mammor.

Stolt ägare till fem La permer

[Jimmy.L]
2018-05-21 19:02
#4

Ja det förekommer troligen i alla sporter, tror många föräldrar som gör så borde få gå en kurs i hur man uppför sig innan dom ska få besöka sina barns tävlingar igen.

akvarium123
2018-05-21 19:08
#5

Min brorsa spelar fotboll och det är tyvärr så att väldigt många på läktaren skäller på domaren. Jag ser tyvärr också många ledare som skäller på domaren. Stackars alla domare säger jag bara som orkar stå ut med allt detta. Jag skulle avbrutit matchen direkt ifall någon främling höll på att skälla ut än så och gått från plan! 

Jag kan säga att så många gånger jag har lust att bara säga "Gå ut härifrån" eller "Näe nu ringer jag polisen så får dom ta hand om dessa personerna" så många gånger jag tänkt så kan jag knappt minnas. Och stackars alla barn/ungdomar! Alla dom som inte klarar av att höra åskådare/ledare skälla. Jag kan säga att jag personligen inte klarar av att höra vuxna skälla mot varandra. 

Idrott ska vara kul UTAN fula ord och liknande!

[Jimmy.L]
2018-08-18 16:40
#6

En pappa attackerade sin son under en pojkfotbollsmatch i Kävlinge kommun. En ledig polis såg händelsen och ingrep mot mannen, som då gick till angrepp mot polisen. Pappan är nu gripen misstänkt för misshandel av sin son samt våld, hot och förgripelse mot tjänsteman.

https://www.expressen.se/kvallsposten/pappa-attackerade-son-och-polis-pa-fotbollsplan-/

Annons:
Upp till toppen
Annons: