Övrigt

Laget i mitt hjärta 2018

2018-04-14 10:22 #0 av: GIKmio

Dags för en kär tradition hos mig. För fjärde året i rad kommer jag att följa ett fotbollslag under säsongen. Den här våren, sommaren och hösten har valet fallit på Gillberga FF från Säffle kommun i Värmland som spelar i div. 5 Värmland Västra.. GFF har seriepremiär hemma 20 april klockan 19:30 mot Fiskeviks IF. Matchen spelas inte i Nysäter utan på Sporthälla IP i Säffle..

Mina tidigare lag: 2015 IFK Åmål 2016 Nordvärmlands FF 2017 Hertzöga BK

Sajtvärd för Öl i fokus. Medarbetare på Sport i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-04-14 10:45 #1 av: Göstage

Trevligt att du håller liv i den gamla traditionen, och jag ber att få önska Gillberga lycka till!Tummen upp

"Det var bättre förr. Ju förr desto bättre."

¨Blandaren.

Anmäl
2018-04-14 11:15 #2 av: GIKmio

En av anledningarna till att jag valde Gillberga FF är att laget ska ha gått från sjuan ner till femman på två år. Sådant är imponerande på den nivån då det handlar om spelare som inte tjänar något på idrotten utan har ett riktigt jobb vid sidan av.... En annan är att jag har anor från trakten..

Anmäl
2018-04-14 11:25 #3 av: GIKmio

Träningsmatchandet kunde ha börjat bättre för Gillberga.. 0-14 på två träningsmatcher,  Tynset IF 0-7 och Grums IK 0-7.. Gillberga och Grums spelar båda i div. 5 i år, men i två olika serier trots att det skiljer bara någon ynka mil.. GFF i väster, GIK i öster..

Anmäl
2018-04-14 12:57 #4 av: Göstage

#2 Även jag har faktiskt anor från Gillberga. Kanske har vi samma fotbollsintresse-DNA? Glad

"Det var bättre förr. Ju förr desto bättre."

¨Blandaren.

Anmäl
2018-04-14 13:13 #5 av: GIKmio

#4 Ja vem vet Glad Jag har släkt begravda  på Gillberga kyrkogård. Dom härstammade inte därifrån från början utan avslutade bara sina dagar i socknen.. 

Laguppställning, ledare, osv hoppas jag kunna återkomma med senare..

Anmäl
2018-04-14 13:28 #6 av: Jimmy.L

Kul, önskar laget lycka till i år. 

Anmäl
2018-04-14 13:35 #7 av: GIKmio

Lagen i Div. 5 Värmland Västra: 

Fiskevik, Gillberga, Velen, Örnen, Jössefors, Nordvärmland 2, Rottneros, Torsby, Töcksfors, Värmskog, Årjäng och Ämtervik..

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.