Annons:
Läst 506 ggr
papa-bear
2017-12-01 13:41

Kalla och pengarna från förbundet.

jag har varit av den åsikten sedan jag hörde att hon inte skulle få de pengar som hon skulle fått av förbundet för sina vinster i världscupen och VM, att hon skall åka i en landslagsdräkt utan sponsorer, eftersom hon är den största och mest  framgångsrika åkaren av damerna. hur det än är så är det ju kalla som bär landslaget och dess framgångar.

Annons:
[GIKmio]
2017-12-01 17:21
#1

Tänk på Sixten och Assars tid.. Då pratades det inte om några sponsorer och massa pengar. Det var väl knappt att skidtillverkarnas namn stod på skidorna.. i reklamsyfte..

papa-bear
2017-12-01 17:36
#2

allt började väl med Gundes berömda nysattack i en intervju på den tiden då de beskar bilden så att bara ansiktet syntes i rutan, han lyckades ju nicka ner så att sponsorn syntes i tv i alla fall, full i fan som han är.

papa-bear
2017-12-01 18:30
#3

det är ju så här, att sponsorerna vill synas på en vinnare, och den enda vinnaren i skidlandslaget vi har, mer eller mindre, är ju kalla, de övriga kan ju slå till på en sprint, både damer och herrar. om hon åker utan sponsorer på dräkten, så får ju skidlandslaget inte in några intäkter de gånger hon syns i rutan, förr var det så i alla fall att vid varje exponering så föll det ut pengar till den som syntes.

[Jimmy.L]
2017-12-01 22:36
#4

#3 Så är det fortfarande, sponsor köper en plats på åkarens dräkt för att synas i TV. 🙂

papa-bear
2017-12-02 11:16
#5

och nu visar det sig att norrmännen inte förstår hur vi svenskar behandlar kalla, northug som haft samma upplägg hos dem, har fått de pengar som övriga landslaget skulle fått vid resultat som genererar pengar. när man är med i landslaget, pengar, om man tränar själv, bekosta det själv. what's the problem, Sares?

papa-bear
2017-12-03 12:42
#6

i dag går det bra för skidförbundet, bara lönerna till serviceteamen som behöver betalas ut, kalla åker ju gratis, och övriga vet jag inte ens om de får betalt för eventuell poängplats som de glider in på, från internationella då i så fall.

Annons:
Upp till toppen
Annons: