Annons:
Läst 668 ggr
[Carpinus]1
9/8/17, 5:38 PM

Citatmaskinen

En alldeles egen typ av citat är de s.k. flosklerna, som det också vimlar av inom sporten. I den här tråden på annat håll finns det många tokroliga yttranden samlade - bygg gärna på!

Har du mer allvarliga citat så passar "tankar om sport" bra för det.

Annons:
[Carpinus]1
9/8/17, 5:59 PM
#1

Radiosportens grodsamling är värd ett besök!

[Carpinus]1
10/4/17, 7:42 PM
#2

Ralf Edström fyller 65 på lördag - otroligt men sant! Han verkar f.ö. själv ha svårt att inse vad som står i åldersintyget…

"Ralf Edström säger i en intervju med TT att han inte planerar att fira födelsedagen på något speciellt sätt. Om att fylla 65 säger han:

– När jag var i 25-årsåldern tyckte jag att 65 var fruktansvärt gammalt. Nu sitter jag i bilen och svär över någon kärring eller gubbe i trafiken, och inser att de är i min ålder."---

Expressen

[Carpinus]1
12/2/17, 11:16 AM
#3

"Värdnationen ska ha en enkel grupp. Annars minskar intresset markant, säger förre förbundskaptenen Gadzhi Gadzhiyev."---

Rysk "logik" efter hemmanationens turliga lottning i VM-slutspelet.

[Carpinus]1
12/31/17, 11:49 AM
#4

Fråga till Magdalena Forsberg:

"Du är en av världens bästa skidskyttar genom tiderna, vet dina söner hur bra du var?

– När någon av dem skulle berätta i skolan "vad mamma är bra på" svarade han "baka bullar", haha.

https://www.expressen.se/sport/skidskytte/arligt-talat-tyckte-jag-inte-att-det-var-sa-kul/

[Carpinus]1
2/10/18, 12:55 PM
#5

Honmh llerpattavgranu1å å  ö

Anders Blomqvist försöker direktreferera Kallas guldlopp i skiathlon på nätet. Kunde gått bättre - för Blomqvist…🙂

[Carpinus]1
2/27/18, 9:24 AM
#6

"Det tål att upprepas du är den förste svensk att vinna guld i slalom sedan Gunde Svan 1980."

Programledaren Maria Forsblom till André Myhrer i Nyhetsmorgon.

Annons:
[Göstage]
10/7/19, 8:13 AM
#7

"– Han är den förste svensk som vunnit ett VM-guld i disco."

Nyhetsankaret Ulrika Nilsson på TV4 om Daniel Ståhl.

[Göstage]
10/9/20, 4:01 PM
#8

”Det är viktigt att hålla avstånd i dessa tider, men det gäller inte när man spelar viktiga fotbollsmatcher."

Norska TV2 sätter betyg 2 av 10 på Haitam Aleesami efter den norska förlusten mot Serbien i EM-kvalet.

[Göstage]
11/24/20, 11:55 AM
#9

"IFK Göteborg startade med Mattias Bjärsmyr, 34, Jakob Johansson, 30, Tobias Sana, 31 Sebastian Eriksson, 31, Pontus Wernbloom, 34 och Alexander Farnerud, 36.
Det var egentligen bara målvakten Bengt Andersson, 54, som av oklar anledning saknades."---

Markus Wulcan i GT

[Göstage]
1/1/21, 10:26 PM
#10

"– Jag fattar inte hur de kunde åka så fort. Jag har aldrig varit med om något liknande. Hade inte en chans att hänga med -– eller var det bara jag som åkte så långsamt?"

Calle Halfvarsson efter premiäretappen på Tour de Ski 2021.

Kanske är det någon som undrar hur skidvärlden klarar sig utan Norge i Tour de ski? Ni kan få svaret direkt härifrån Val Müstair i Schweiz: Vi bara myser.
[Göstage]
12/19/21, 1:37 PM
#11

"Nå stinker det svensk seier!"

Norska VG i direktrapporten anade vartåt det lutade när Elvira Öberg gick ut 1,2 sekunder efter tjeckiskan Jislova i sista skjutningen i Frankrike.

  • Redigerat 12/19/21, 1:38 PM av [Göstage]
Upp till toppen
Annons: