Simning

Sarah Sjöström ångar på

2017-08-02 18:49 #0 av: Carpinus

Sim-VM är ju slut, men Sarah Sjöström är inte det - idag satte hon världsrekord på 50 meter fritt vid världscupsimningar i Moskva. VR lyder nu på 53,10.

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2017-08-02 19:22 #1 av: Jimmy.L

Ja vad ska man säga, hon är fantastisk simmare.

Anmäl
2017-08-03 08:24 #2 av: Hayabusa

Grym Tummen upp

Anmäl
2017-08-11 20:10 #3 av: Carpinus

Dags igen, nytt VR 100 m fritt kortbana, 50,58.

https://www.svt.se/sport/simning/sjostrom-i-eindhoven/

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2017-08-11 20:15 #4 av: Jimmy.L

Jösses. bragdguldet till henne måste det bli.

Anmäl
2017-08-12 21:29 #5 av: Carpinus

Och så blev det ett till, nu på 200 meter frisim, kort bana. 1.50,43 lyder det nya rekordet på.

http://www.expressen.se/sport/simning/sarah-sjostrom-med-annu-ett-varldsrekord/

Anmäl
2017-08-14 10:32 #6 av: papa-bear

verkar som att fina tänker ändra reglerna så att sarah inte ska bli lika överlägsen som stenmark var då det led sig, nu får de köra 4 grenar, de tänker öka till 6 redan till nästa kluster av tävlingar.

Så här står det på text-tv:

Regeländring kan påverka Sjöström

Förändringar sker i världscupen i simning. När det andra tävlingsklustret drar i gång i september är det med 2 tävlingar istället för 3.

Dessutom diskuterar man att simmarna skall få delta i 6 grenar istället för 4 de 2 kommande tävlingarna - något som i så fall kommer att gynna Sjöströms konkurrenter.

-Det skulle vara en fördel för Katinka Hosszu med tanke på att hon kör så många grenar. Då lär hon komma ikapp mig om jag inte typ sätter världsrekord på alla distanser i Hongkong och Doha, säger Sjöström till DN.

Anmäl
2017-08-14 20:32 #7 av: Carpinus

För min del tycker jag att det är lite för många grenar i simningen redan som det är, dels med distanser och simsätt, men dels även i uppdelningen i kort och lång bana. 

Anmäl
2017-08-14 21:51 #8 av: VSK

Hon är så sjukt imponerande bra denna tjej. Kommer bli bättre än Inge De Bruijn (stavfel?). 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-10-05 19:17 #9 av: Jimmy.L

Sarah Sjöströms världscupturné fortsatte med nya segrar i Doha idag.Hon inledde med vinst på 100 fritt och avslutade kvällen med att utmana världsrekordet på 50 m fjäril, men var 38 hundradelar från Alshammars rekord.

– Jag har rekordet i lång bana och har siktat på att kunna ta det, men det får bli i nästa världscupomgång, säger Sarah Sjöström två intensiva dagar.

https://www.svt.se/sport/simning/sjostrom-fortsatte-pa-gardagens-segersvit/

Anmäl
2017-10-05 19:38 #10 av: Carpinus

Outslitlig...Pustar

Anmäl
2017-10-05 21:48 #11 av: Jimmy.L

Ja bara hon inte sliter ut sig själv.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.