Golf

Golfrundan

2017-03-20 07:49 #0 av: [Carpinus]1

Nyheter om golf och varför inte en rapport från den egna rundan platsar i denna tråd.

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2017-03-20 07:51 #1 av: [Carpinus]1

Anna Nordqvist tog igår sin första LGPA-vinst för säsongen och den sjunde totalt när hon hemförde en turnering i Phoenix.

http://www.svt.se/sport/golf/anna-nordqvist-segrade-i-phoenix/

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2017-03-20 19:22 #2 av: VSK

Lämnar fotavtryck fastän jag kan typ nada inom golf. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2017-03-20 19:54 #3 av: [Carpinus]1

Såg allt fotspåren efter gröna foppatofflor på greenen...Skämtar

Anmäl
2017-03-20 20:17 #4 av: VSK

SkrattarTummen upp

Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2017-03-20 21:30 #5 av: AnnaKarin

Inte gå på greenen i onödan pojkar!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Anmäl
2017-03-20 22:31 #6 av: VSK

Generad

Anmäl
2017-03-21 07:48 #7 av: [Carpinus]1

#5 De hörde dig nog inte...Skrattar

Anmäl
2017-03-21 10:39 #8 av: VSK

Gapskrattar

Anmäl
2017-04-05 13:04 #9 av: [Carpinus]1

Trevligt att SVT visar Masters 2017, större turneringar brukar ju annars vara förbehållna betalkanalerna. Här finns sändningstiderna.

Själv är jag ingen golfare, men tycker att det är en bra TV-sport.

Anmäl
2017-04-05 15:52 #10 av: papa-bear

få se om någon mailar till tävlingsledningen om  de får syn på något liknande "brott" som lexi thompson gjorde sig skyldig till. otur för henne att det var mitt under sändning, undrar hur många av de som går ut som 30 och sämre placerade som inte syns i tv och gör samma grej. sedan är det väl domarna på banan som skall se till att reglerna följs, inte någon paragrafryttare i tvsoffan.

Anmäl
2017-04-05 15:56 #11 av: [Carpinus]1

#10 Ja, man blir rätt beklämd över att det kan gå till så...

Anmäl
2017-04-05 21:04 #12 av: AnnaKarin

Maken lider, han åker och jobbar torsdag / fredag, tur att han kan titta på golf på plattan en stund i morgon kväll. Lastbilen får nog rulla på bra på hemvägen på fredag. Golf på TV är kul.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Anmäl
2017-09-18 04:18 #13 av: [Carpinus]1

Anna Nordqvist tog den första svenska "majoren" på damsidan  på nio år (det var hon själv som tog den senaste) när hon hemförde Evian Championship i Frankrike,

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/L2Rj9/stod-och-skakade-i-45-minuter-efterat

Anmäl
2018-03-12 08:10 #14 av: Jimmy.L

Tiger Woods gjorde sin bästa tävling på fyra år när han slutade tvåa i Valspar Championship i Florida. Det är första gången han når topp fem i en PGA Tour-tävling på 1659 dagar. – Det vara nära, jag förbättrar mitt spel hela tiden, säger Woods.

https://www.svt.se/sport/golf/tiger-woods-tvaa-i-florida/

Bildtråd Stockholms skärgård  Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2018-08-17 07:51 #15 av: Göstage

En  amatörgolfare hade en skaplig runda i klubbmästerskapet på banan South Croydon söder om London i tisdags. När hon var tillbaka vid klubbhuset hade hon nämligen satt tre hole-in-one! Utöver det hade hon en rejäl spridning på slagen . TT återger hennes kommentar:

"- Det var en mycket konstig dag. Det var bara väldigt märkligt. På mitt scorekort hade jag en nia, två åttor, sexor, femmor, fyror, treor, tvåor och tre ettor. Det är helt otroligt. Jag tror att jag kommer vakna i morgon och tro att det här är en dröm, säger Gibb till BBC."

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2018-08-17 08:06 #16 av: Jimmy.L

Jösses vilken runda.

Bildtråd Stockholms skärgård  Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2018-08-17 08:34 #17 av: Göstage

#16FörskräcktSkrattar

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2018-08-18 07:38 #18 av: GIKmio

Bästa svenskar efter två rundor i Nordea Masters är Christoffer Blomstrand på -4 och Freddie Jacobson som gör comeback efter lång tid på -3. I ledningen just för tillfället inför lördagens spel är Paul Waring från England och Scott Jamieson från Skottland på -11.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-08-18 07:44 #19 av: GIKmio

#15 Det var en golfare som gjorde två hole in one på en runda på Valnäs i fjol. Bara det är ju mäktigt, men tre Förskräckt

Bild från Billeruds golfbana på Valnäs, Grums kommun i Värmland.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2018-08-18 09:28 #20 av: VSK

Tre hole in one är ju nemas problemas. 

Kim Jong-il satte ju 11 hole in one första gången han beträdde en golfbana Skrattar

https://www.mirror.co.uk/sport/golf/golf-course-north-koreas-leader-11325632

Anmäl
2018-09-24 08:37 #21 av: Göstage

Tiger Woods tog i helgen sin första seger på PGA-touren på fem år. Kanske vad golfen behövde?

"Den store legendaren och publikfavoriten tog hem TOUR Championship i Atlanta, den sista och avgörande deltävlingen i PGA-tourens slutspel FedEx Cup.
Världens 30 bästa spelare var kvalificerade för tävlingen – och Tiger Woods visade sig vara allra bäst."---

"Detta var hans 80:e titel på PGA-touren, men den första sedan den 4 augusti 2013, då han vann WGC-Bridgestone Invitational. 1 877 dagar har passerat sedan dess."---

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/zLJ38b/woods-mirakel-fullbordat-i-natt

Anmäl
2018-09-24 08:55 #22 av: Jimmy.L

Han har ju spelat bättre och bättre så det var bara en tidsfråga innan han skulle vinna. 

Anmäl
2018-10-12 08:25 #23 av: Jimmy.L

Engelsmannen Eddie Pepperell kan mycket väl ha stått för årets slag på Europatouren under första rundan i British Masters.

https://www.svt.se/sport/golf/leder-efter-spektakular-hole-in-one

Anmäl
2018-10-12 08:41 #24 av: Göstage

#23 Häpp!Förskräckt

Anmäl
2018-10-12 08:44 #25 av: VSK

Det där är ju ingenting mot Kim Jong-Un. Han slog ju 12-13 Hole-in-one första gången han rörde en golfklubba (18-håls bana) Skrattar

Anmäl
2019-04-16 05:39 #26 av: Göstage

Tiger Woods hade vunnit 14 majortävlingar tidigare, den senaste 2008. Men nu har han satt den femtonde- och det i själva US Masters, som han därmed har vunnit fem gånger. 

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/golfbloggen/2019/04/14/masters-tigers-vag-tillbaka-till-toppen/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.