Annons:
Läst 503 ggr
[GIKmio]
2/27/17, 1:36 PM

Vinter går mot vår

Vinterlagsporterna går mot säsongsavslutning i seriespelet innan svenskt mästerskap och diverse kval både uppåt och nedåt tar över. Så tippa gärna vilka som vinner SM, åker ur eller går upp i högsta serien i ishockey, bandy, Handboll, innebandy med flera redan nu..

Annons:
[Carpinus]1
2/27/17, 1:42 PM
#1

Det enda jag vet säkert är att Villa vinner bandyfinalen - det har jag redan lovat…🤐😃

[GIKmio]
2/27/17, 1:53 PM
#2

Jag både tror och hoppas på Villa som svenska mästare i bandy. I höstas tippade jag att Skellefteå skulle ta tillbaka SM-bucklan i ishockey. SM-slutspelet i ishockey är svår att tippa..

[Carpinus]1
2/27/17, 2:01 PM
#3

Hockeyn tror jag Frölunda vinner igen. Svårare vilka som går upp, jag tycker inte allsvenskan har något riktigt profillag.

I handbollen tippar jag att Alingsås vinner guld bland herrarna (fast jag hoppas på RIK) och Sävehof bland damerna, samt att Öbbered går upp med både herr- och damlaget.

Till sist tror jag att Tillberga och Gripen spelar elitserie även nästa år, och att Ljusdal och Motala gör dem sällskap. Kalix och Tellus tror jag lämnar.

[Jimmy.L]
2/27/17, 2:31 PM
#4

Gissar att Växjö vinner SHL och jag tippade tidigare i höstas Västerås vinnare av bandyn och får stå fast vid det. 

I basketen tror jag Luleå vinner.

Handbollen har jag för dålig koll liksom innebandyn.

[GIKmio]
2/27/17, 2:52 PM
#5

Man tippar dom sporter man har koll på.. Tog med Handboll och innebandy för att fylla på lite. Roligt om någon medlem har koll på dessa. Kanske även basket och Volleyboll..

[Carpinus]1
2/27/17, 5:10 PM
#6

"3 "Öbbered" skall förstås vara Önnered.

Annons:
Upp till toppen
Annons: