Annons:
Läst 985 ggr
[VSK]
2017-02-24 12:57

Ut med bandyn

"Ut med bandyn – gör Göransson till en ren evenemangsarena"

"SAIK Bandy borde flytta ut helt från Göransson Arena framöver. Det tycker vd:n för arenan, Fredrik Granting, som vill att det byggs en ny arena enbart för bandyn.

Under Göransson Arenas tak ska en rad arrangemang samsas. Något som har varit svårt att få till på ett bra sätt. Vd:n för Göransson Arena, Fredrik Granting, tycker att man ska renodla användandet av arenan.

– Att man på sikt gör Göransson Arena till en renodlad evenamangsarena, säger han.

I år har SAIK Bandy fått flytta allt mer av sin verksamhet till utomhusplanen på Jernvallen. Samtidigt är Göranssonska stiftelserna missnöjda med att det är för mycket fokus på nöjesarrangemang, vilket vi berättade om under torsdagen.

Redan 2013 kom politikern, och den tidigare målvakten i SAIK, Per-Ola Grönberg från dåvarande Folkpartiet med ett drastiskt förslag: Ut med bandyn och frigör arenan för annat.

Själv har han ändrat sig sedan dess. Men idén är fortfarande levande.

– Isen i hallen blockerar annan verksamhet, som man skulle kunna ha för att uppfylla mot gåvobrevet. Det har diskuterats om man ska bygga en till bandyhall, vilket kanske låter i gemene mans öron som väldigt konstigt. Men det är något som jag tycker att man ska fundera på, säger Jonas Klang, politiker för Moderaterna i Sandviken".

Läs klart här >>> http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=6637674

Vad tror man att man får när man bygger en eventhall? Vilka har planerat G.A och hur måste vara bland det största gåtorna i svensk bandyhistoria. ABB Arena Syd, där VSK Bandy och Tb huserar är oxå en eventhall, men kommer det nåt evenemang mellan så lägger man plattor på isen och sen en isolerande matta. Varför funkar inte den lösningen i Sandviken? -nä utan nu har man kommit på att man skall bygga en ny "ren" bandyhall istället.

Jag suckar så tungt så att tvättmaskinen tappar varvtal.

Annons:
[Jimmy.L]
2017-02-24 13:00
#1

Ja kan andra arenor snabbt bytta olika till olika evenemang så borde dom med kunna fixa det utan problem. Dom får göra ett studiebesök i andra hallar och arenor och se hur man ska göra.

[VSK]
2017-02-24 13:01
#2

#1

Eller byta kommunpolitiker ☝️

AnnaKarin
2017-02-24 13:34
#3

Jag har varit där på kattutställning ett par gånger, då utan is.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[VSK]
2017-02-24 13:38
#4

#3

Huvva 😮

Fick du yrsel, svindel, illamående mm 🤔

AnnaKarin
2017-02-24 15:26
#5

#4 Jag hade orange och blått på mig, funkar ungefär som vitlök mot vampyrer. Det kändes lite obehagligt när man klev in i hallen. Jag är lite immuniserad, båda våra döttrar har bott i Sandviken och den äldsta bor där fortfarande.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[VSK]
2017-02-24 15:30
#6

#5

Pheeeeeeeeeeew att färgerna hjälpte ☝️

Annons:
AnnaKarin
2017-02-24 16:22
#7

:-)

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[VSK]
2017-02-24 16:25
#8

😛

papa-bear
2017-02-24 17:53
#9

ishockeyn har plattor att lägga på isen, under SM-veckan lånades/hyrdes det upp en uppsättning från Gävle, privat eller från "Gavlerinken" vet jag inte, till ishallen där trialgrenarna avgjordes. I tennishallen där dansen avgjordes, brukar det täckas över 4 banor när det är mässor och andra tillställningar. så frågan är väl om det handlar om jobbet då isen skall täckas är för tungt eller vad är problemet?

[Jimmy.L]
2017-02-24 18:06
#10

Hovet och Globen i sthlm byter dom underlag över en natt så det ska inte vara några problem. Förra året var det bandyfinal på Tele 2 på lördagen och fotbollsmatch på söndagen.

[VSK]
2017-02-24 18:35
#11

Klart som korvspad att de kan belägga isen uppe i Sandviken. Eller har de nån is som inte tål mörker ?  😃

Upp till toppen
Annons: