Annons:
Läst 758 ggr
AnnaKarin
2/16/17, 7:44 PM

Bandytipset 17 februari

Bandytipset går ut på att vi tippar hur matcherna slutar efter full tid. Antingen så kan man skriva vilket lag man tror vinner eller om det blir oavgjort, eller så fetar man laget som vinner. Tror man det blir oavgjort så fetar man båda lagen.

Sen när månaden är över, så summeras antal rätt vi hade. En kul lek.

Följande lag kommer att drabbas samman:

Vänersborg - Edsbyn

Broberg/Söderhamn GripenTrollhättan

Västerås - Sandviken

Hammarby - Sirius

Kalix - Tb Västerås

Bollnäs - Vetlanda

Tellus - Villa Lidköping

Lägger ut detta redan i kväll så att ni hinner tänka ordentligt. Som det ser ut så kommer jag att se Bollnäs - Vetlanda på plats.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
AnnaKarin
2/16/17, 7:45 PM
#1

Vänersborg - Edsbyn  2

Broberg/Söderhamn -  GripenTrollhättan 1

Västerås - Sandviken  1

Hammarby - Sirius  1

Kalix - Tb Västerås  2

Bollnäs - Vetlanda  1

Tellus - Villa Lidköping  2

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[Jimmy.L]
2/16/17, 7:59 PM
#2

Vänersborg - Edsbyn  

Broberg/Söderhamn -  GripenTrollhättan 

Västerås - Sandviken  

Hammarby - Sirius  

Kalix - Tb Västerås  

Bollnäs - Vetlanda  

Tellus - Villa Lidköping

[VSK]
2/16/17, 9:09 PM
#3

Jag väntar tills imorgon med att ge mina tips 😛

AnnaKarin
2/16/17, 10:18 PM
#4

Här blir det sju plusgrader i morgon så jag hoppas att de vrider upp kylaggregatet på högsta på Sävstaås.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[VSK]
2/16/17, 10:23 PM
#5

Så mkt bandy jag snappat upp idag är det länge sen. Rena julafton för mig. Galet bra dag idag.

AnnaKarin
2/17/17, 12:30 PM
#6

#5 Dags att avslöja din tipsrad snart då?

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annons:
[VSK]
2/17/17, 12:36 PM
#7

#6

Lugn å fin Mats Waltin 😛

[VSK]
2/17/17, 1:16 PM
#8

Vänersborg - Edsbyn

Broberg/Söderhamn GripenTrollhättan

Västerås - Sandviken

Hammarby - Sirius

Kalix - Tb Västerås

Bollnäs - Vetlanda

Tellus - Villa Lidköping

Lite tankar och ideér om varför jag valt som jag gjort.

Vänersborgsmatchen tror jag kommer bli väldigt väldigt jämn målmässigt. Vänersborg har en del att slipa till inför slutspelet och Edsbyn befinner sig rätt högt upp gällande det taktiska, så därför så tror jag byn tar det här då de är ett mer förberett och komplett lag.

-

Vetlanda kan aldrig gå förbi Broberg så därför så tror jag Broberg kommer finslipa på sin taktik och tagga igång inför slutspelet. Inga problem för Broberg att vinna denna match även om Gripen vill hålla Tellus bakom sig i tabellen.

-

Västerås SK har haft en makalös tråkig säsong när det gäller skador och jag tror de spelat 3-4 matcher med fullt lag. Idag spelar inte anfallaren Jonas Nilsson tex. VSK Bandy letar slutspelsformen och försöker spela ihop laget. Träningarna sista veckan har enligt tränare Micke Carlsson varit det grymmaste på flera år.

Sandviken letar sin form de med och de krigar för en tredje plats i tabellen för att iaf få välja mellan två lag de vill möta i kvartsfinalen. Eftersom Sandviken ligger före gällande spel med full lag samt att VSK hade behövt Jonas Nilsson idag så tror jag att SAIK drar det längsta stråt.

Jag känner mig rätt säker på att lagen ovan håller extra koll på denna matchen.

-

Hammarby har inte haft nån supersäsong precis men sista tiden så tycker jag att de börjat få igång farten i spelet riktigt ordentligt. Sirius är piskade att vinna för att vara säkra på att slippa kvala. Bör inte vara några problem alls för Hammarby att vinna denna matchen men Sirius kommer sälja sig dyrt, mkt dyrt.

-

Kalix har ingenting att spela för tabellmässigt utan får se till att avsluta elitserien så snyggt som möjligt. Hoppas inte på grinigt och fult spel. Tb måste vinna denna matchen för då måste Sirius vinna mot Hammarby för att slippa kval. Tb en pinne efter Sirius i tabellen. Skulle bli förvånad om det inte är Tb som står i ingenmansland istället för Sirius.

-

Bollnäs på pappret bör slå ett Vetlanda. Ett Vetlanda som inte ens kommer till slutspel och det måste det bli en floppstämpel på. Enbart för att Vetlanda inte har nåt att spela för betyder inte att de inte kommer kämpa. Jag tror Johan Löfstedt med manskap vill göra en bra avslutning på den här säsongen. Jag tror det kommer vara målmässigt jämt länge, men besvikelsen för Vetlanda kommer komma och då finns risken till många utvisningar genom fult spel. 

Bollnäs bör ta den här matchen ganska enkelt över 90 minuter. Bollnäs kämpar dessutom för att gå om SAIK i tabellen och det med hjälp av VSK Bandy. Bollnäs och Sandviken har lika många poäng i tabellen men Sandviken har mer mål gjorda i målstatistiken.

-

Således så kommer Villa vinna Elitserien 2017 och får välja kvartsfinalmotståndare först av alla. Alla bandyexperter tror att Villa kommer välja Vänersborg av naturliga skäl. Naturliga skäl är i det här fallet att Vänersborg har hall samt avståndet som är ca 6 mil.

Jag tror så här gällande Villas val. Skulle Sandviken vinna ganska enkelt mot VSK Bandy så tror jag att Villa kommer välja VSK Bandy som kvartsfinalmotståndare. Skulle Det bli en jämn match i ABB Arena Syd så kommer Villa välja VSK Bandy.

Skulle VSK Bandy spöa Sandviken ganska enkelt så tror jag Villa kommer välja VSK Bandy. 

Varför tror jag det? Jo, för att alla lag vet att VSK Bandy haft stora stora problem med skador den här säsongen och de vet att VSK blir bättre och bättre för var match som går (får man hoppas iaf) och jag tror faktiskt att Villa inte vill möta VSK varken i en semifinal eller i en final, så därför så kommer de ta chansen att vinna redan i kvarten.

Men på pappret så kommer det bli Sandviken - Västerås SK eller Bollnäs - Västerås SK. Med tanke på Bollnäs dåliga bortaspel de haft sista tiden så tror jag inte Västerås SK är en drömmotståndare i en kvartsfinal för Bollnäs. Tror hellre Bollnäs vill möta Hammarby i kvarten. 

Om jag får rätt eller inte vet vi ca 21:15 ikväll.

AnnaKarin
2/17/17, 10:14 PM
#9

Än slank de hit och än slank de dit. Inte riktigt vad vi trott och hoppats på men 3 pinnar var fick vi.

AK 12

VKS 10

Jimmy.L 10

Det var en rolig match i Bollnäs, fart och fläkt för det mesta. Lite stiltje i slutet på första och mitten på andra halvlek men bra drag på läktaren hela tiden. Före match blev det blommor till VM-medaljörerna, både de svenska och de finska. Första utvisade spelaren i respektive lag fick en burk pepparkakor, kanske så att de skulle bli snällare.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[VSK]
2/17/17, 10:24 PM
#10

Jag som var 100% säker på att Villa skulle välja VSK istället för det förmodade fysiskt tuffa Vänersborg i kvarten.

Och jag ogillar skitviken och deras grisbandy än mer. Bara hoppas på att VSK Bandys två skadade anfallare är med när kvarten börjar.

Upp till toppen
Annons: