Övrigt

Minns du den sommar?

2016-12-19 20:45 #0 av: GIKmio

Så här i jultider passar det bra innan julstämningen tar vid att låta minnet ta sig tillbaka till sommaren, eller Minns du den sommar? som Gunnar Wiklund sjöng en gång i tiden, och minnas sportfesten under OS i Rio. Ett OS som för svensk del slutade med två guld, sex silver och tre brons.

För min egen del handlade det mest om att snappa upp liverapporter och nyheter på nätet. Jag gick miste om att bevaka OS i realtid via televisionen. Något jag tyckte var ledsamt..En sak jag minns med obehag var cyklisten som kraschade våldsamt..Annars minns jag som vanligt fotbollen och damernas silver då Tyskland åter igen stod i vägen..

Sörj inte över att du åldras

många får inte den chansen

Anmäl
2016-12-21 18:19 #1 av: GIKmio

Kanske kvällens OS-krönika på TV3 kan fräscha upp era minnen..

Sörj inte över att du åldras

många får inte den chansen

Anmäl
2016-12-21 18:54 #2 av: AnnaKarin

Cyklisten som kraschade såg jag konstigt nog, brukar inte titta på cykling. Golfen såg jag mycket av och lite simning. Det ska bli kul att se programmet ikväll.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Anmäl
2016-12-21 21:29 #3 av: VSK

Jag är dement så jag minns ingenting från sommarens sporter. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-12-22 11:01 #4 av: AnnaKarin

#3 Huvudsaken att Du minns bandyn!

Anna-Karin

Anmäl
2016-12-22 11:08 #5 av: VSK

Den sitter inpräntad i CNS så den lär aldrig försvinna Glad

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-12-22 15:26 #6 av: Jimmy.L

OS cyklingen såg jag när Emma tog silvret. Och Sjöströms medaljer samt guldet i mountainbike.

Anmäl
2016-12-22 19:38 #7 av: AnnaKarin

#5 Tur det då!

Anna-Karin

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.