Annons:
Läst 606 ggr
[VSK]
10/28/16, 9:47 AM

Självsäkra VSK-passningen till konkurrenterna

"VSK har två raka SM-guld. Nu tar klubben sikte på det tredje, historiska guldet – och skickar en passning till utmanarna inför premiären mot Sandviken.

– Vi kommer att vara minst lika bra om inte bättre i år, säger Simon Jansson.

Två raka SM-guld var ett faktum efter den mäktiga tillställningen i Tele2 Arena mot Villa Lidköping i mars 2016.

Säsongen 2016/17 handlar därför om jakten på det tredje och historiska guldet för VSK – som får anses som den kanske allra största favoriten inför. Ett favoritskap man levde upp till under World Cup-helgen när man, trots en del tunga skador, visade att man kommer att bli svårslagna i år".

http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/sjalvsakra-vsk-passningen-till-konkurrenterna-infor-premiaren-minst-lika-bra-om-inte-battre-i-ar

Annons:
[VSK]
10/28/16, 9:55 AM
#1

Lite kaxigt att sticka ut så där med det uttalandet, för det kommer enbart leda till att de andra kommer jaga än mer 😃

Västerås SK trots sina guld och storhetstid 89-01 har inte mer än två SM-guld i rad. Så det är det som menas med ett historiskt guld, men artikelförfattaren glömde ta med att om det blir ett till guld så kommer det bli det enda lag i Sverige som har 23 SM-guld. 

Med tanke på att VSK Bandy tog World Cup titeln med så pass många skadade spelare så kan man tro att de är bättre än förra året, för det är de utan tvivel. Men det är de andra lagen oxå.

Finns det nå bättre än dessa psykningar lagen gör inför elitserien? 😃

[Nomen Nescio]
10/28/16, 10:10 AM
#2

"Snacka går ju", som det heter…😉

Jodå, psykningar kan vara kul och ökar intresset för serien! Fast då menar jag godmodiga psykningar - vi ser ju snack inom fotbollen framför allt psykningar som blåser under lite dåliga stämningar. Det kan räcka med ett ogenomtänkt twittrande för att få fel personer att gå igång…

[VSK]
10/28/16, 10:20 AM
#3

#2

Ja du nämnde det själv. Fotboll 🤫🙂

Nä, jag tycker det är helt suveränt såna här psykningar hit och dit. Sen att lägga favoritskapet på andra lag även om de är favorittippade av 90% av de sportkunniga mm.

Så jag gör när jag spelar på en bandymatch. Ytterst sällan jag spelar på VSK Bandy om jag skall se matchen IRL. För oavsett hur det då går (förutom vid oavgjort) så blir jag en vinnare om du förstår hur jag menar.

[Nomen Nescio]
10/28/16, 10:28 AM
#4

#3 Ja, som sagt små fina passningar är ju bara trevliga! Sedan har man ju inte något emot om det blir något som riskeras att få ätas upp efter säsongen…🤐

Jag spelar nästan inte alls på sport, det blir kanske några gånger per år. Håller mig till travet - det är illa nog…🤔

[VSK]
10/28/16, 10:37 AM
#5

#4

Ja du. Den berömda hatten och frågan om man vill ha salt och peppar till.

Jag spelar inte mkt alls per år, men när det kommer till bandy så brukar jag offra nån tia här och där på spel. Var rätt nära förra året att vinna ~300 papp två ggr på bandyn. Jag gör en sk "idiot" och tippar full omgång. Ena kupongen så var det bara ett enda jäkla mål ifrån 😡

[Jimmy.L]
10/29/16, 8:15 AM
#6

VSK åkte på storstryk igår borta mot Sandviken 8-1.

Annons:
[Nomen Nescio]
10/29/16, 8:23 AM
#7

#6 Hoppsan! 😮

[VSK]
10/29/16, 9:18 AM
#8

Jodå, jag var där. Exakt samma inställning som första omgången förra säsongen borta mot Villa. Man vet ju att den här inställningen de hade inte kommer vara avgörande för slutspelsplats precis, men klart som tusan man hade velat se kämpande spelare i den andra halvleken, åtminstone.

[Jimmy.L]
10/29/16, 9:55 AM
#9

#8 Såg att Västerås tog timeout efter hemmalagets ledning i första halvlek, såg spelet så dåligt ut redan i första att man tvingades till det?

[VSK]
10/29/16, 10:08 AM
#10

#9

Jag sa till min kompis ett par min in i första halvlek att VSK spelar flera divisioner sämre än i WC. Inget av lagen var bra i första halvlek men SAIK var minst dåliga. Vi pratade med SAIK-supporter och de var otroligt missnöjda.

Sen i andra så blev det som det va mot Villa borta förra säsongen. Skott på mål, Bergwall bara står och tittar, sen rasslar det till bara. VSK gav upp matchen vid 3-1. Sånt som händer enligt Micke Carlsson.

Visst var det snygga mål SAIK gjorde vissa av de, inget snack om saken, men säkerligen hälften av målen hade vilken annan målvakt som helst tagit, eller varit på, om denne varit vaken i kropp och huvud.

Men jag förstår Bergwalls frustration faktiskt när han har statister till utespelare i sitt lag.

Dock så tycker man ju att som bortasupporter att bortalaget åtminstone kan försöka ge allt. Men det är fler lag som kommer göra liknande plattmatcher under säsongen, så är det alltid. Kanske bättre med plattmatch nu än i slutspel 😃

Upp till toppen
Annons: