Annons:
Läst 344 ggr
[VSK]
2016-09-30 10:11

Lyftet i TB – nyförvärven vräker in mål

"TB körde över Tellus med 8-0 – och har gjort 38 baljor på 7 matcher. 21 av dem har nya anfallsduon Philip Florén-Niklas Eriksson stått för.

– Det är ett betyg på att vi gör det vi ska, säger Eriksson.

Tillberga har stått för en stark försäsong så här långt. Man har spelat sju matcher och vunnit fem av dem.

På dessa sju fajter har laget en målskillnad på 38–11 – och 21 av målen har den nya anfallsduon Philip Florén och Niklas Eriksson stått för.

– Det är ju riktigt kul, men är samtidigt ett resultat av att spelet fungerar. Att vi får bollarna betyder att vi ligger där vi ska och det är ett betyg på att vi gör det vi ska. Många mål är ju inte speciellt svåra, utan vi har varit på rätt plats vid rätt tidpunkt. Där har jag och Florén lyckats väldigt bra. Dessutom är det många bra passningar och starka förarbeten som bäddar för oss, säger Eriksson.

Som satte ett mål i krossen av Tellus. 8–0 slutade matchen.

– Vi började riktigt bra, men"………  >>> http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/lyftet-i-tb-nyforvarven-vraker-in-mal-ett-betyg-pa-att-vi-gor-det-vi-ska

Annons:
[VSK]
2016-09-30 10:14
#1

Tillberga hade bra lag även förra säsongen. Betydligt bättre än det tabellen visade. De förlorade många matcher på målsnöret. Till den här säsongen så lär de om de får till det kunna skrälla en och annan match.

Som jag sa förra säsongen så tror jag att Tillberga har stora chanser att ta sig till slutspel den här säsongen (om de fick behålla kuggarna vilket de har med råge).

Vad tror du? Jag själv tror Tb tar sig till slutspel bara de får vara friska och krya, samt får till en strategi som de håller sig till. Det är ju nu man formar truppen och spelet inför säsongen. Med undantag för vissa trumfkort man kan ta fram vid speciella tillfällen.

Upp till toppen
Annons: