Annons:
Läst 2563 ggr
nattis1337
4/30/14, 7:27 PM

ont i ryggen ?

heej jag är en tjej på 13 år och får  as ont i ryggen efter jag har sprungit eller gjort något ansträngande ! och det behöver it vara ett långt pass det kan vara typ i 5 min så får jag otroliga smärtor och kan typ it röra mig ?!? och det värsta är att jag vet it värför så någon HJÄLP vad kan det vara ?

Annons:
[Sångfågeln752]
4/30/14, 7:38 PM
#1

Om du vet med dig att du inte har sträckt dig, kanske det vore en tanke och ta kontakt med en sjukgymnast? Hur länge har det pågått?

[VSK]
4/30/14, 7:39 PM
#2

#0

är du noggrann med uppvärmning och så innan ansträngning? Exakt vad menas med ansträngning?

nattis1337
5/2/14, 7:01 AM
#3

det har typ hållit på i typ en månad nu ! Vi har alltid uppvärmning i typ en kvart !?! och ansträngning menas tex  när det var värst när jag spela innebandy och jag inte kunde springa eller röra mig typ  !

[VSK]
5/2/14, 7:04 AM
#4

Upplever du att det blir bättre (mindre ont) av att duscha varmt och hyfsat länge?

Den här smärtan du upplever. Känns den som mjölksyra/kramp?

nattis1337
5/2/14, 7:24 PM
#5

nja  det blir vell mindre ont när jag "varvar" ner mig och tar det lugnare ! men nja mjölksyra tror jag inte att det det är !

[VSK]
5/2/14, 8:54 PM
#6

Hmm ja tyvärr så går jag bet på vad det kan vara, men gissningsvis så kan det kanske vara nåt värde i din kropp som inte är normalt. 

Har för mig du skrev du var 13 år, och vid så pass ung ålder så är det inte så vanligt med reumatiska sjukdomar enligt vad jag vet.

Jag tycker du skall söka hjälp så att du får veta vad som felar. Att få smärta betyder ju att nåt inte är bra, så min rekommendation är nog att söka hjälp som jag sa + att ta det lugnt så länge med allt vad träning heter.

Annons:
nattis1337
5/3/14, 2:36 PM
#7

aa ska nog göra det som du säger och håller  med dig till 100% tack i alla fall !

[VSK]
5/3/14, 3:37 PM
#8

Lycka till och hoppas att läkaren kommer på vad som felar så att du slipper ha ont i ryggen.

Upp till toppen
Annons: