Annons:
Läst 1895 ggr
Ljusa
4/30/14, 3:19 PM

Orientering

Hej! Jag har haft lite orientering i skolan (går i åk 7) och skulle gärna vilja orientera på fritiden. Men jag vet inte hur jag ska göra, om det ens går? Det finns ingen förening i närheten, men det kanske finns typ banor? Bor i håbo kommun, tacksam för alla tips :) Mvh Tilia

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Annons:
Lazzie_
4/30/14, 4:06 PM
#1

De närmaste klubbar jag kommer på på rak arm finns i Enköping (OK Enen), Sigtuna (Sigtuna OK) och Uppsala (OK Linné, IF Thor & Upsala IF). Om det är för långt att ta sig till någon av de klubbarna för veckoträning/nybörjarkurs regelbundet finns något som heter Naturpasset. Det är fasta kontroller som sätts ut i skogen över sommaren som man kan ut plocka när man vill och i vilken takt och ordning man vill. Dessa arrangeras av orienteringsklubbarna och info om dem (var de är och var man kan köpa karta) finns här. Kanske dock kan vara lite svårt att börja på egen hand med, man vill kanske ha någon med sig som hjälper och ser till att man inte kommer vilse i början.

Sedan kan jag också tipsa om att sprint SM i orientering kommer att gå vid slottet i Uppsala den 1/6 i år och att det kommer finnas en lättare prova-på bana för publik innan tävlingen (inbjudan finns här). Det är i och för sig stadsorientering, men det kan ju var roligt att testa i alla fall om man har möjlighet att ta sig dit.

Ljusa
6/10/14, 4:39 PM
#2

Har inte varit aktiv på iFokus den senaste tiden så tänkte bara tacka så mycket nu i efter hand. Det där med naturpasset passar mig perfekt :)

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

Upp till toppen
Annons: