Övrigt

Tankar om sport

2017-09-07 10:05 #0 av: Carpinus

På sportsidorna vimlar det av välfunna kommentarer, bitska åsikter och s.k. "oneliners". Här kan vi dela med oss av sådant vi hittat.

Men: en alldeles egen typ av citat är de s.k. flosklerna, som det också vimlar av inom sporten. I Citatmaskinen  går det att samla sådana.

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2017-09-07 10:08 #1 av: Carpinus

"Jag är på min arbetsplats och får beröm för min rumpa, jag hade hellre haft beröm för en artikel."

Sportjournalisten Amelia Mauritzon suckar över slemmiga kommentarer.

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2017-09-07 10:12 #2 av: Jimmy.L

Sådant ska inte få förekomma på en arbetsplats. Arg

Anmäl
2017-09-07 10:19 #3 av: Carpinus

#2 Nej, det är bedrövligt! Tänker uppmärksamma det under en egen rubrik, men jag tyckte att själva kommentaren var så bra att det passade under den här rubriken också.

Anmäl
2017-09-07 10:44 #4 av: Carpinus

"Jag tror att det är viktigt att visa att man är mänsklig när man tar sina beslut. Att man inte bara ser till det sportsliga utan bryr sig.

– Sen är jag bra på att vara ärlig, att säga vad jag tycker och tänker. Jag tycker att det är viktigt att alla spelare ska känna att de fyller en roll och ett ansvar i ett lag. Då krävs det också att man säger vad man förväntar sig av spelare, oavsett om rollen är mindre eller större än vad de tänkt."

Ljubomir Vranjes i Expressen om ledarskap

Anmäl
2017-09-07 10:58 #5 av: Hayabusa

"Då sa jag till domaren på ren svenska: Go home!"

Christer Abrahamsson (numera Abris).

Anmäl
2017-09-07 11:04 #6 av: Carpinus

"– Det finns mycket jag saknar med att vara domare. Som pulsen. Som tjatet med spelarna.

– Men jag saknar inte att bli kallad fitta, hora och idiot - med min egen familj sittande där uppe på läktaren."

Thomas "Kuben" Andersson efter 26 år som elithockeydomare

Anmäl
2017-09-08 16:47 #7 av: GIKmio

"En glad golfspelare är mer attraktiv än en som ser arg ut."

"Han är 3 1/2m lång... jag överdriver inte. Alltså, han är drygt 2m lång!"

"Det är ovanligt att golfspelare kommer ifrån London. Där finns ju så mycket annat att göra som t.ex. äta hamburgare!" 

/Göran Zachrisson

Anmäl
2017-09-08 17:31 #8 av: Carpinus

Plats för de festliga citaten, grodorna med mera finns i tråden Citatmaskinen.

I den här tråden fortsätter vi med citaten som kanske inte alltid är så roliga, men läsvärda ändå...

Anmäl
2017-09-09 16:35 #9 av: Carpinus

”Man blir ju förr eller senare besviken på alla människor. Men jag gillar folk som har integritet i det de gör. Som Foppa. Och Henke Larsson.”

Johan Rheborg om förebilder.

Anmäl
2017-09-10 11:55 #10 av: Carpinus

– Det är så sorgligt det vi ser i dag att det är olika förutsättningar för idrott beroende på var man växer upp. Samhället är ojämlikt på det sättet, det behövs fler initiativ.

Prins Daniel

Anmäl
2017-09-13 11:12 #11 av: Carpinus

Har gamle Jante ett finger med i den hårda (?) domen mot Johaug? Ja, en gammal norsk skidhövding verkar åtminstone vara inne på något åt det hållet:

"Heiberg tror att en allmän skepsis inför norsk skidåkning kan ha legat bakom domen. 

– Norge blir ofta uppfattade som arroganta och vi får inte tro att vi är bättre än alla andra, något som också kan ha påverkat inställningen. Jag har knappt mött en utlänning som stöttar Norges syn, säger Heiberg. "

http://www.expressen.se/sport/langdskidor/nya-teorin-hatet-som-fallde-johaug/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.