Bandy

Colombia - nästa bandynation

2017-04-18 14:46 #0 av: Carpinus

Colombia har sökt medlemskap i Internationella bandyförbundet. Det innebär att en femte kontinent ansluter sig till bandyfamiljen. Ser redan fram emot Somalia-Colombia i VM om några år. Bör kunna bli en tät och lugn tillställning...

(När kommer Hawaii? Hawaiibandyn finns ju redan!)

Källa.

Anmäl
2017-04-18 15:07 #1 av: Jimmy.L

Är det ihop snickrat lag som finns i Norden på samma sätt som Somalia?

Sajtvärd för militärhistoriamoped, Sport och Mina foton 

No stress cabo verde  

5 dagar kvar till kryssning på Göta Kanal!

Anmäl
2017-04-18 15:16 #2 av: Carpinus

#1 Kan väl kanske bli något sådant. Nu tror jag inte att vi får se något Colombianskt bandylag i VM inom överskådlig tid, även om det kan finnas klimatmässiga förutsättningar för bandy uppe i Anderna.

Borde i alla fall oavsett vilket vara dags att dela upp bandyn i A- och B-VM nu. Senaste turneringen var lite genant för vissa lag, men framför allt för sporten som sådan. 

Anmäl
2017-04-18 15:18 #3 av: GIKmio

Afghanistans landslag finns också men har inte debuterat i VM ännu.

Anmäl
2017-04-18 17:40 #4 av: papa-bear

colombiansk "snö"? 

DjävlasSkrattarHyschar

Anmäl
2017-04-18 18:02 #5 av: GIKmio

Det finns exotiska landslag inom hockeyn också. Israel, Mexiko och Sydafrika spelar i dom lägsta VM-divisionerna. Jag minns även fotbolls-VM 1986 då Kanada var med. På den tiden tyckte man det var lite ovant.

Anmäl
2017-04-18 20:26 #6 av: VSK

Får hoppas bandy blir en OS-sport. Sen är det islossning. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-04-19 10:43 #7 av: AnnaKarin

#6 Det vore nåt det!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.